Moderator: Moderatorer

snepo skrev:
snepo skrev:Bild

Bild
Får inte över bilderna som jag vill.Kopierar och klistrar in länken här hotlink för forum.Bilden på led är ju inte på rätt ledd heller.
Välj rätt bild då :mrgreen:

Annars, lägg upp de här

-Citera
-Radera texten
-Nedanför till vänster i rutan där du nu kan skriva text ser du "Ladda upp bilaga"
-Bläddra
-Bifoga filen
Firade ett år med min V70. Av en slump hade den gått exakt 6000 mil under året. Det firades med första tvätten av mig. Farsan har dock tvättat den i smyg ett par-tre gånger när den stått hemma hos honom och jag varit iväg med andra bilar.

Var också in och tog en offert på en V90 T5. Man blev ju inte direkt mindre sugen på en sån. Speciellt inte då man provsatt en XC90 under tiden man väntade på att säljaren skulle dyka upp. Osmium grå tog jag i offerten, ganska hyfsad färg i tvätta sällanhänseende :)
Scamp skrev:Sweet :D va gick optimeringen på?
Den ska kosta 9200 men jag fick den för 6900 då det vart en viss väntetid, de hade ingen aning om varför mjukvaran saknades för min modell så de fick ringa runt tills de fick in den. Sedan fick jag en gratis hjulinställning (inför sommarhjulen) och en guldtvätt :)

Edit: hjulinställningen gick säkerligen på garantin, jag hade beställt en då jag ville vara säker på att allt sitter rakt till sommarhjulen då det ibland känts som den drar. Säkerligen är det Sveriges dåliga vägar i kombination med vidare axelbredd och bredare däck än jag är van vid, det går inte att ligga i spåren med alla hjulen samtidigt och då känns det konstigt.
Bild

Passade även på att tvätta henne lite snabbt innan besiktningen.
Höll på att få en tvåa på mina DRL i dimljuset. Besiktningsmannen frågade ifall jag monterat dioderna själv, svarade att jag bytt ut hela lamphuset mot de modernare DRL-lyktorna. Han trodde inte på mig och ville ge mig en tvåa på det och visade ljusbilden på dessa kontra halvljusets ljusbild (vad det nu spelar för roll när dessa bara används dagtid när det är ljust ute?)
Jag sa då att det inte varit några problem tidigare år med dessa, att jag tillochmed fått kommentarer om de i positiv bemärkelse, men han gav inte med sig. Då fortsatte jag med att "jag plockar ut dom åt dig så ser du att det är Volvo originaldelar från en exakt likadan bil men som är några år nyare" (eftersom han inte trodde på mig). Där någonstans blev han medgörlig och sa "det är nya regler för i år, förut fick du ha röd regbelysning om du ville men det får du inte nu, men vi gör såhär, ryck kontakten till dom så är det lugnt."
"Visst, hissa upp bilen!" :lol:

Nästa år rycker jag nog säkringen istället, för jag ser inte fram emot att krypa under fronten igen och koppla in skiten.
  • 1
  • 529
  • 530
  • 531
  • 532
  • 533
  • 1912
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat