Moderator: Moderatorer

Skönt med lite uppskattning ja, eller hur? :) Tvättade sambons V70 igår då den såg ut som fan rent utsagt! Slet i nästan en timme med avfettning, fälgborste, svampar och schampo.
Hennes enda kommentar efteråt var "ja nu blir det väl skridskobana av hela uppfarten när det där fryser på!".

Tror hon får tvätta sin biljävel själv nästa gång, om hon nu mot förmodan skulle börja bry sig om hur den ser ut... :roll:
volvo244gle skrev:Skönt med lite uppskattning ja, eller hur? :) Tvättade sambons V70 igår då den såg ut som fan rent utsagt! Slet i nästan en timme med avfettning, fälgborste, svampar och schampo.
Hennes enda kommentar efteråt var "ja nu blir det väl skridskobana av hela uppfarten när det där fryser på!".

Tror hon får tvätta sin biljävel själv nästa gång, om hon nu mot förmodan skulle börja bry sig om hur den ser ut... :roll:
Hehe, salta då hade jag svarat :) Samma med sambons förra tjänstebil, jag brukade ta rutor, lampor och nummerplåtar när det tankades sen fick det vara, gav upp att försöka få henne att tvätta den (fri maskintvätt) efter en vinter ;)
Blev ett besök på den lokala själv-tvätt-anläggningen idag. Fick lägga i dubbelt så många poletter som normalt och en hel del avfettning från rutor och ner. Nu ser den representabel ut. :-)-)
Nästa helg får det bli en svamp-tvätt 8)
Var en sväng förbi volvo i kungsan och kika in s90. Grymt fin kärra måste jag säga, gillar den skarpt. Fronten är bara så snygg! Baken däremot är ingen höjdare..men stolarna är gudomligt sköna. :-)-)
Blir ingen bild på den för ni alla har väl redan sett den vid det här laget....hittade däremot denna skönhet ;;-O
Bild
Användarvisningsbild
av daSea
Lät den "avnjuta" en s.k. Guldtvätt i den lokala Volvohandlarens automatiska tvätt... ren blev den!
Bytte servoolja, tyckte den var värd det nu efter 18100mil. Tror hen blev glad för den gamla var mycket brun och skitig..
2 liter volvo steering fluid a205kr räckte. Skarvade returen med en slangbit och ledde ner i en tom dunk. Vevade ratten fram o tillbaka tills den nya fina oljan som jag fyllde på i behållaren kom i i dunken. Framvagnen var hissad så det gick lätta att ratta. obs starta inte bilen, då tömmer den behållaren på några sek.

olof
olof00 skrev:Bytte servoolja, tyckte den var värd det nu efter 18100mil. Tror hen blev glad för den gamla var mycket brun och skitig..
2 liter volvo steering fluid a205kr räckte. Skarvade returen med en slangbit och ledde ner i en tom dunk. Vevade ratten fram o tillbaka tills den nya fina oljan som jag fyllde på i behållaren kom i i dunken. Framvagnen var hissad så det gick lätta att ratta. obs starta inte bilen, då tömmer den behållaren på några sek.

olof

Det låter effektivt. Hade själv tänkt att byta ut servooljan nu under vårkanten men hade initialt tänkt att köra efter principen att "suga ut lite gammalt - fylla på lite färskt - ratta runt för att mixa - gör om tills det ser bra ut" men ditt sätt verkar bättre.
  • 1
  • 505
  • 506
  • 507
  • 508
  • 509
  • 1912
bränsletrycksregulator placering

Bara bytt från ovansidan. Bra om du har ett […]

Det är ju ett märkligt land, jag tycker […]

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]