Moderator: Moderatorer

La in golvmattor fram och bak. Har ljus skinnklädsel så jag stod i valet och kvalet om jag skulle välja Offblack eller Mocca brown. Det slutade på Mocca brown. Jag är nöjd med valet, tycker själv att det ser snyggt ut men vi får väl se till vintern hur praktiskt det kommer vara. Stoppade även in en bagagerumsmatta i samma färg i bagaget.

När jag ändå pysslade så satte jag dit stänkskydd fram och bak för att hålla bilen lite renare och fräschare.
Användarvisningsbild
av P210
Den Dicen har funkat bra i två år nu, och sparat många sköna slantar! Löste först en trasig parkeringssensor för totalt 300kr (felsökning - VIDA talade om vilken som trilskades - köpte sedan en begagnad sensor i rätt färg och bytte själv), samt flertalet felkodsraderingar efter att dieselvärmaren trilskats och låst sig - där kan man ju räkna hem en sexhundring varje gång, som Volvoverkstan ska ha för att koppa upp sig och läsa ut bilen...
Ett tips till alla som skriver vad ni bytt/ tillfört era bilar med. Släng gärna upp en bild! Personligen tycker iaf jag att det är rätt ointressant om man inte får se resultatet.
P210 skrev:Den Dicen har funkat bra i två år nu, och sparat många sköna slantar! Löste först en trasig parkeringssensor för totalt 300kr (felsökning - VIDA talade om vilken som trilskades - köpte sedan en begagnad sensor i rätt färg och bytte själv), samt flertalet felkodsraderingar efter att dieselvärmaren trilskats och låst sig - där kan man ju räkna hem en sexhundring varje gång, som Volvoverkstan ska ha för att koppa upp sig och läsa ut bilen...
Om Volvo vill ha över 2000kr för att byta bromsbeläggen bak och man byter själv för 600kr plus Vida + Dice för ca 700kr som ja betalade. Då betalar den sig snabbt.
Volvo fick byta mitt högra dörrhandtag fram. Där hade ja redan meddelat att ja hade läst av och nollat felkoder och att felkoden återkom på handtaget. Antennerna va okej.
Volvo tog hem ett handtag och bytte och nu funkar det. 1400kr för handtag plus arbete och felkodutläsning. Tot 2008kr.
Där hade ja kunnat chansa och köpt ett hyggligt på skroten...

Dieselvärmaren kommer garanterat behöva lite omsorg med tiden. Vida + Dice är bra att ha.
Har provkört både en V70 T4 classic och en V60 D6 TE idag. Trevlig upplevelse...
  • 1
  • 412
  • 413
  • 414
  • 415
  • 416
  • 1912
bränsletrycksregulator placering

Bara bytt från ovansidan. Bra om du har ett […]

Det är ju ett märkligt land, jag tycker […]

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]