Moderator: Moderatorer

Servade pärlan, här byttes kupéfilter, jobbig ställning, men det fanns värre bilar sa han.
Bild

Allt var tip top vilket såklart är gött, min PST tyckte att jag skulle behålla den & vänta med XC90 :D

Valde att stanna kvar & kolla bilar & äta gratis glass medan bilen servades. En säljare frågade om jag ville fördriva lite tid med att testa deras demo XC90 som var en XC90 D5 Inscription. Tog en rejäl runda & vilken bil... den var helt jäkla fantastisk att köra, trodde den skulle kännas gigantisk men tyckte den kändes som man alltid kört den, trodde även att allt skulle vara sjukt krångligt med en stor iPhone i mitten av panelen men det var ju sjukt logiskt & man kom in i det direkt, men man är ju van vid pekskärmar idag så kanske inte så konstigt. Kul med luftfjädringen som man kunde ställa in i olika lägen, offroad läget höjde bilen hela 100mm. Körde dock bara i Komfort & Dynamisk.

Bild

Rätt färg också :wink:
Bild
Lämnat bilnyckeln till verkstaden inför måndagens koll på skadorna (kaross och motorn).
Det är in fin volvoåterförsäljaren det där Kristianstads automobil. Du borde tagit en kik på S80 T6 awd polestar 329hk MY14 som stod i beg. hallen, provkörde den för någon vecka sedan och den gick som ett skott med grym komfort! :D
simonhalmstad skrev:Det är in fin volvoåterförsäljaren det där Kristianstads automobil. Du borde tagit en kik på S80 T6 awd polestar 329hk MY14 som stod i beg. hallen, provkörde den för någon vecka sedan och den gick som ett skott med grym komfort! :D
Tittade på den, men körde tyvärr inte den :wink:
Har satt in 3G-kortet i V70'n från Telenor som var gratis, 5GB i 6 månader kan man i alla fall prova
Sedan konfigurerade man så nu kan passagerarna surfa på bilens internet

Provade även om appen Rdio.com skulle fungera, men man måste ha "unlimited" för att det skall fungera, vet inte om man är beredd på att knyta upp ett abonnemang där då man har Spotify...
Kört lite värmepistol på kofångarna och sidolisterna.

Bild
En markant skillnad ganska direkt.

Blev även klar med toningen, hade bakrutan kvar och den var lite småsvår att tona själv...

Börjar kännas ganska bra när man ser lite resultat av allt jobb, iofs har mycket av jobbet under skalet (helservice, bromsfix, avgassystemsjobb och lite på framvagnen).

Bild
Tycker jag fick till bakrutan ganska okej med, hoppas att jag undvek att cutta någon av värmeslingorna. Nya bakljus (semivita) är på gång.
Användarvisningsbild
av C.W.
Bytte till LED I ledbelysningen (Xenon look)

Före:
IMG_20150809_113832_1.jpg
standard ledbelysning
IMG_20150809_113832_1.jpg (236.55 KiB) Visad 479 gånger
Efter:
IMG_20150809_114219_1.jpg
LED Xenon look. cool blue
IMG_20150809_114219_1.jpg (223.13 KiB) Visad 473 gånger
Full tank och suckat över att hon är smutsig igen.
Beställde därför lite för mig nya saker, BVE grön, BVE diamantduk samt en våfflad tvättsvamp. Hinner det komma redan imorgon så blir det en sväng till Vällingby och GDS-hallen.
  • 1
  • 398
  • 399
  • 400
  • 401
  • 402
  • 1912
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Ja, vissa av dem har det.

Jag har en V60 2023 och har samma beteende. Å[…]

Bränslytryckgivare

Ska kolla efter jobbet vad felkoden är.