Moderator: Moderatorer

Lagt ca 30 mil bakom mig och åkt till Kalmar för ett par dagars semester med familjen :) Landa på ca 0.49l/mil i snittförbrukning med fru och 3 barn med tillhörande packning.
Bara kört med den... men oj va snabbt milen rullar på :-O) Hade gått drygt 7000 när jag köpte den för 2 år sedan.

Visst... jag kör inte så långt per år som många andra, men alltid trist när mätaren trillar över till nästa tusental :(
Bilagor
IMG_2777.JPG
IMG_2777.JPG (1.25 MiB) Visad 556 gånger
börne skrev:Bara kört med den... men oj va snabbt milen rullar på :-O) Hade gått drygt 7000 när jag köpte den för 2 år sedan.

Visst... jag kör inte så långt per år som många andra, men alltid trist när mätaren trillar över till nästa tusental :(
Det där med körsträcka är så personligt, jag har nyss kört 1000 mil med min XC70 sen jag köpte den i september, från 11700 till 12700 mil. Så hundra mil i månaden i snitt. Det kommer alltså dröja 73 månader = 6 år innan jag passerar 20k i den här takten :D
Uppgraderat slutsteget från PA200 till PA300. Tycker att det blev mer rymd i ljudet, men kanske måste man uppgradera mjukvara oxå.

Fanns en del skräp under stolen (man lyfter ju inte på dem så ofta) så det fick bli en städning av kupén när jag ändå höll på. Det behövdes.
Kört hem bilen från Arlanda ikväll, efter att den har stått parkerad där en vecka. 8-9 km innan bostaden skjuter motortempen i höjden till rött, röd triangel visas samt text om man ska slå av motorn snarast. Slår på full värme, slår av AC och vrider på full fläkt för att få ner tempen. Rullar in på närmsta mack, där det visar sig att allt vatten i exp.kärlet är borta. Lyser med en ficklampa i motorrummet så gått det går, ser att det finns vatten lite överallt (dvs ser ut som en typisk läcka). Dock försvinner inte vattnet jag fyllet på, det bubblar bara runt i systremet.
Får se imorgon om detta vattnet också har tagit sig friheten att fly. Är fallet så är det nog en läcka, annars misstänker jag att klimatete vid Arlanda har påveckat bilen undet den gångna veckan...
Hoppas det löser sig fjohan! Jag vet flertalet som bytt sina pga läckage, verkar inte vara en bulletproof pjäs. Kostar inte många hundringar på nätet men såklart irriterande.
  • 1
  • 395
  • 396
  • 397
  • 398
  • 399
  • 1912
Volvo 945 STARTAR EJ

Kollat bränslupumpsrelät? ollen

Du håller inte på med reglertiknik f&o[…]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=77[…]

Även på tidiga 740 sitter det ett radio[…]