Moderator: Moderatorer

Grattis och välkommen till forumet tåbban! :D Släng gärna upp en bild i garaget-avdelningen på nytillskottet. :)
Relativt nyligen kommit över från BMW och äger nu en XC70 -06 Summum. En bil som har förvånat såväl i gången med 2,5T under huven som i komforten. Väghållningen och bränsleförbrukningen är väll de svaga korten, men det står jag ut med f.n.

Det som förvånade mest var att ljudsystemet var så pass bra. Original sitter det High performance med HU 850. Tyvärr rasslade högtalarna i bakdörrarna så de ersattes med premium högtalarna från dynaudio. Även framdörrarna uppgraderades från papp till fiberkoner och det hela kompletterades med en original subwoofer inhandlad komplett med kablage från blocket. Har nu ett bra ljud i bilen. Steget skall bytas från PA-200 (skall säljas) till ett PA-300 som är påväg.

Nästa steg är att hitta premium högtalare även till framdörrarna, men då måste man byta dörrsidor och premiumdörrar till XC70 är dyra och svåra att hitta så det får bli på lite sikt.

Idag bytte jag kupefiltret. Det sitter helt vansinnigt placerat under/bakom handskfacket och jag förstår att tidigare ägare get fan i att byta det. Det stod 2011 på filtret och det såg inge kul ut. Dessutom var inte locket till filterhållaren igenskruvat ordentligt (det sitter med 4 torx), och när jag tänker efter så har jag faktiskt hört ett svagt vinande/visslande ljud men bara trott att det var så på den här årsmodellen :shock: . Nu är det borta. Skönt. Priset på filtret, 507 sek var dock inte så skönt, men nu är det bytt iaf.
svergie2 skrev:Morsan fick soppatorsk med V40:in för två dagar sedan så den blev tankad Bild Kanske var sista tanken?

Bild

:-O) :-O)
Nix, ingen Audi. Det räckte med att låsa upp bilen, se speglarna fälla ut sig, sedan öppna dörren och se bilens konturer svepa förbi på "varvmätaren", trycka på startknappen och se hur " skynket" för panoramataket rulla tillbaka för att bli såld :D Bild
Bild

Nu ska vi städa den gamla V40in :)
Tröttnade på skakningarna vid inbromsning så jag bytte skivor och belägg fram idag. Hoppas de nya (Brembo) håller bättre kvalitet än Volvos original, det syntes knappt att de gamla var använda men ändå var de redan skeva :-(O)

Nya skivor och belägg från bildelaronline24 gick på 1289:- inkl frakt. Sparade en nätt slant på att köpa därifrån och göra jobbet själv :D
TreVolvos skrev:Tröttnade på skakningarna vid inbromsning så jag bytte skivor och belägg fram idag. Hoppas de nya (Brembo) håller bättre kvalitet än Volvos original, det syntes knappt att de gamla var använda men ändå var de redan skeva :-(O)

Nya skivor och belägg från bildelaronline24 gick på 1289:- inkl frakt. Sparade en nätt slant på att köpa därifrån och göra jobbet själv :D
Skönt! Kör in dom försiktigt så ska dom hålla länge.
  • 1
  • 393
  • 394
  • 395
  • 396
  • 397
  • 1912

Vad jag vet är det inget synbart eller utstic[…]

Infästning till insynsskydd sökes

Hej Ska sälja insynsskyddet och kom på […]

Har du någon koll på i vilken ordnin[…]

Inte helt ovanligt att det är rejält med[…]