Moderator: Moderatorer

Monterade idag dit ett 12v uttag i bagaget. Volvo ville ha drygt 1600 för att montera dit den samt kostnader för själva kontakten och uttag. 481 kr skulle de ha för uttag samt kontakt om jag skulle montera dit grejerna själv. Förklarade att jag hade kontakten redan fördragen och behövde bara ett uttag, de sålde tydligen uttag utan kontakt, fast för samma pris.

Tyckte att det var lite i det dyraste laget, så när jag ändå var på skroten idag för att plocka ur brorsans bil som nu ska skrotas efter en olycka så frågade jag om de hade några uttag. Under tiden jag plockade ur bilen plockade de ut ett uttag till mig. Fick ge 40kr för kontakten. Så nu är allt monterat och test kört. (Tog ca 10 min att montera kontakten, dvs håltagning och montering)

Satte även in nya lampor till backljusen. Blev ett par led, så nu lyser det vitt istället för lamp-gult. :)
Parkeringsljus LED höger fram död så har bytt till två vanliga glödlampor tills vidare. Skyltbelysning LED bak båda döda, bytt till vanliga tills vidare. Fotat skavanker, som kommer i garagettråden senare. Upptäckt rost som börjat krypa i stenskott ovanför vindrutan. Lacken på vingen har släppt på fler ställen och gängstängerna har rostat. Det blir ett Facebook-inlägg till VParts angående deras "premium"-vinge skulle jag tro. Blä.

Kan också inte rekommendera Biltemas "vita" wedge glödlampor, dvs lampor med blå ton för att den ska lysa i en vit ton. Det såg mest grönt ut. Fruktansvärt. Det får bli Philips Silver Vision eller nya 5000K dioder istället. Nu satte jag en vanlig lampa så länge istället,
Bild

Så här såg den döda LED:en ut.
Bild
Min Volvohandlare säljer Osram dioder men jag har inte köpt något än.

Tanklampan har lyst några dagar så ja tankade fullt. 0,73l/mil.

Ser hela tiden galna mängder med kondensvatten på garageuppfarten och i garaget. Det är iofs bra för då funkar ACn.

Suget efter en V60 P* har ökat enormt.
av Secca
Besiktade bilen i måndags med rent ark och beröm, igår bytte jag bakre bromsbeläggen 15500 mil och 2,5mm kvar på dem tycker jag är bra, blir billigt iaf :wink:
av Krakus
Tack. :D
Visst f#n. Den skulle jag vilja elda upp! Bara bekymmer. AC, eolys, bakrutetorkare och Julbelysning. (tänder lampor som den vill) :evil:

V70N känner jag väl. Och framförallt folket är trevligare här.

Edit. Eftersom inlägget inte gick att publicera via mobilen, skrev jag den i PC. Medan nu testar om editering är möjlig via mobilen. Bara test.
Användarvisningsbild
av joel80
Haha.. Där har vi anledningen att vissa bilar börjar gnälla om "tid att boka service" redan 6-7 månader efter den tidigare servicen!! :)
  • 1
  • 387
  • 388
  • 389
  • 390
  • 391
  • 1912

Tack för tipset. Det här är VEA-mot[…]

Dolda Vinkeln...

För skojs skull så köpte jag mig e[…]

Det har inte sålts så många &aum[…]

Låg räckvidd Volvo ex30