Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Äntligen "fått tummen ur" och gjort en ordentlig vårtvätt. Ja, jag vet att det blir skitväder i morgon på grund av det. Men den skiten som är borta, är det. :)
SvenB: Jag vill ICKE ha skitväder när jag rullar ner till Skövde imorgon! ;)

On topic:
Fyllde på spolarvätska för... 4e gången denna "vinter" och bytte ut ett positionsljus som imorse kastade in handduken.
Samt lagt in mitt T5-avgas i skuffen, på lördag smäller det, äntligen!
Fyllt på spolarvätska och tankat fullt idag (igen). Har även blivit kvitt ett felmeddelande om "Strålkastarfel service erfordras". Höll inne reset så infofönstret nollades i samband med tankningen, då försvann texten 8) Varför ha en varning när inget är synbart fel...
fjohan82 skrev:Fyllt på spolarvätska och tankat fullt idag (igen). Har även blivit kvitt ett felmeddelande om "Strålkastarfel service erfordras". Höll inne reset så infofönstret nollades i samband med tankningen, då försvann texten 8) Varför ha en varning när inget är synbart fel...
Kanske är nivåregleringen?
Zanders skrev:
fjohan82 skrev:Fyllt på spolarvätska och tankat fullt idag (igen). Har även blivit kvitt ett felmeddelande om "Strålkastarfel service erfordras". Höll inne reset så infofönstret nollades i samband med tankningen, då försvann texten 8) Varför ha en varning när inget är synbart fel...
Kanske är nivåregleringen?
Inte omöjligt, dock ställer ljusen in sig när bilen startas dvs upp/ner och höger/vänster. Även kurvfunktionen fungerar felfritt. Vad som har samband har jag dock ingen aning om...
Får se på framtida service om de hittar något som kan vara fel.
av Secca
Lämnat in bilen för felsökning, det lät som om AC-kompressorn höll på att rasa ihop igen.
Min personliga serviceman ringde efter 2 timmar och sade att remspännaren som jag bytte hos en privat verkstad för ett år sedan höll på att packa ihop,ok tänkte jag, Men jag gav klartecken till vidare felsökning då han hade kollat upp kompressorn och den var utan anmärkning, han hittade däremot ett fel till och det var att frihjulslagret på generatorn var helt slut och glapp och måste bytas.
Blev dock inte så dyrt som jag trodde 3800 för allt, kan säga att Rolf ericson bil i Falun börjar återfå mitt förtroende igen :)
Dock kommer den privata verkstaden som jag har varit nöjd med innan inte att återfå förtroendet med min pärla igen.
Användarvisningsbild
av Kite
Idag åkte sommardäcken äntligen på igen.
Min spontana reaktion de första 15 min efter byte mellan 16" dubbfria vinterdäck och 18" sommardäcken är att det både blev bullrigare och stötigare samt bilen ville gå mer rakt. Det var väl kanske att förvänta i och för sig men reagerade ändå över det och kommer acceptera det :-) Bild
Bokat tid för service (essential service) samt kamremsbyte på Upplands Motor i Hammarby Sjöstad den 27/4. Det kommer att gå på 7968 kr. Har läst att det är en del som tycker att den verkstan inte är bra, men jag har bara positiva upplevelser.

/Håkan
  • 1
  • 320
  • 321
  • 322
  • 323
  • 324
  • 1912

Hej Jag ser att det portproblemet har funnits l&au[…]

Är det någon som har den senaste MMM2 s[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Finns det någon ÅF för turbofj&au[…]