Moderator: Moderatorer

Micce1980 skrev:
fjohan82 skrev:
joel80 skrev:Att tvätta bilen utan avfettning den här tiden på året går väl inte över huvud taget? Då blir den inte ren...
Låter inte så konstigt att du får sandpapperskänsla då.
Det var inget problem alls för två veckor sen, då fick jag ett helt annat resultat. Får bli en repris imorgon med avrettning...
Prova Turtle Vax svarta flaska Prewash-T, har slutat med just "avfettning" sedan jag upptäckte denna produkt.
Får ge den ett försök, så bilen blir "prickfri" inför julresan söderut...
Användarvisningsbild
av joel80
grillchips skrev:Gjorde den sedvanliga kontrollen inför långresan imorgon.
Full tank: check.
Kollat oljan: check.
Fyllt på spolarvätska: check.
Kollat däcktryck: check.
Kollat däckbultar: check.
Tvättat fram-, bak- och sidorutor samt backspeglar, samt vindrutan invändigt då den var ohyggligt "kladdig" av nån anledning.

Rattade sedan till Coop för att inhandla färdkost inför morgondagen. Kommer ut, ser bilen på håll och en något på rutan. Anar en p-bot trots p-skiva och massa jidder-scenarion med p-bolaget rullar runt i huvudet, närmar mig och ser att det är en lapp och anar härmed en hit-n-run fast nån som kanske ville göra rätt för sig.
Kommer fram, ser detta.
Spoiler »
:lol: :lol:
Kul när forummedlemmar man aldrig träffat känner igen ens bil!

Hahaha!
Bäst idag! Snyggt Sleeper! :D
Bytt bromsklossar bak för att få bort det pinsamma gnisslet varje gång man tänkte på bromspedalen. Bytte även termostat då tempmätaren inte ville visa annat än absolut botten förutom när man stod helt stilla.
Bägge problemen lösta och som ett brev på posten så drar AC'n igång rena bastutakterna istället för bara "ok" värme. 8)

Skruvade även fast dörrstoppet på vänster bakdörr då en av skruvarna satt lite löst vilket resulterade i ett missljud vid varje "dörrstoppshack".
Tvättade om bilen idag, nu med avfettning. Det blev "en viss skillnad..." 8) Efteråt gick jag över bilen med Meguiars Quick Wax, Endurance Tire Gel, Glass Cleaner och Ultimate Protectant. Nu ser den ut som en bil ska igen, åtminstone någon dag.... :roll:
av JLGA
Tog oss en liten tur till Jul på Liseberg ikväll...tyvärr i ösregn, men ändå.
Fick bästa platsen i Lisebergs P-hus! Inga dörruppslag här inte! :)
Bilagor
image.jpg
image.jpg (759.28 KiB) Visad 4085 gånger
Bytt vänster positionslampa, nu när jag ändå hade Biltema nära till hands. Insåg att jag tog en "silver vision"-lampa medan den gamla var en klar variant, den lyser som den ska och det är väl huvudsaken. :)
  • 1
  • 253
  • 254
  • 255
  • 256
  • 257
  • 1912

Volvo går dåligt så det gör[…]

GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)