Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:Att tvätta bilen utan avfettning den här tiden på året går väl inte över huvud taget? Då blir den inte ren...
Låter inte så konstigt att du får sandpapperskänsla då.
Det var inget problem alls för två veckor sen, då fick jag ett helt annat resultat. Får bli en repris imorgon med avrettning...
Gjorde den sedvanliga kontrollen inför långresan imorgon.
Full tank: check.
Kollat oljan: check.
Fyllt på spolarvätska: check.
Kollat däcktryck: check.
Kollat däckbultar: check.
Tvättat fram-, bak- och sidorutor samt backspeglar, samt vindrutan invändigt då den var ohyggligt "kladdig" av nån anledning.

Rattade sedan till Coop för att inhandla färdkost inför morgondagen. Kommer ut, ser bilen på håll och en något på rutan. Anar en p-bot trots p-skiva och massa jidder-scenarion med p-bolaget rullar runt i huvudet, närmar mig och ser att det är en lapp och anar härmed en hit-n-run fast nån som kanske ville göra rätt för sig.
Kommer fram, ser detta.
Bild

:lol: :lol:
Kul när forummedlemmar man aldrig träffat känner igen ens bil!
Jag passade också på att tvätta bilen idag. Första gången sen jag la på vinterdäcken, usch, det var behövligt!

Gav den även lite extra kärlek med speedseal och quickwax från Orhard Autocare samt pps behandlade vindrutan. Skönt med lite bättre syn nu när man ska ut och fara kring jul. Tummarna för att jag slipper slask :D. Än sålänge ser väderprognosen rätt ok ut
fjohan82 skrev:
joel80 skrev:Att tvätta bilen utan avfettning den här tiden på året går väl inte över huvud taget? Då blir den inte ren...
Låter inte så konstigt att du får sandpapperskänsla då.
Det var inget problem alls för två veckor sen, då fick jag ett helt annat resultat. Får bli en repris imorgon med avrettning...
Prova Turtle Vax svarta flaska Prewash-T, har slutat med just "avfettning" sedan jag upptäckte denna produkt.
Sleeper: Haha du skrämde livet ur mig en stund där! ;)
Men du måste ha varit snabb, jag var nog inte inne i mer än 15min!
xerent: Ja, jag hoppas alla här (och i övrigt också förstås) tar det lugnt nu när det nalkas resor runt i landet. Har kört samma sträcka Sthlm-Skövde i ett par år nu och har aldrig (peppar peppar) råkat ut för något själv eller ens varit med om att det varit någon annan olycka. Säkert bara en tidsfråga... Men för egen del så känns det nu lugnt, preppad med det mesta i bilen också om vi skulle bli ståendes.
Och 95% av sträckan är väl Europaväg och därmed hyfsat uppkörd så förhoppningsvis slipper vi den värsta halkan.
grillchips: Jepp jag var snabb. In, rakt på Ben & Jerrys Blondie Brownie, självscanningen och ut:)

Själv har jag idag motionerat railsen för första gången någonsin. SÅ många gånger har jag tänkt att jag ska ta bort dem men nu har jag i alla fall haft glädje av dem en gång.
Bild
xerent skrev:Lycklig resa grillchips. Jultrafiken brukar inte vara nådig...
Precis, många nötter som inte kör så ofta som irrar runt. Ta det lugnt och kom fram :-)-)
  • 1
  • 252
  • 253
  • 254
  • 255
  • 256
  • 1912

Volvo går dåligt så det gör[…]

GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)