- tis 09 dec 2014, 08:31
#926159
Detta tolkar jag också som att det som inte lyser/fungerar/inte behövs enligt lagen bryr de sig inte om.
Har sedan kompletterat med DRL leds fram då den saknar automatiskt halvljus, men enligt årsmodellen ska den ha bakljus tända i kombination med DRL, vilket saknas, så dessa ljus slås bara av med dold strömbrytare inför besiktning och det har de aldrig anmärkt på heller!
svergie2 skrev:När jag importerade min 306 cabbe så pekade ett dimljus helt galet då fästet spruckit sönder, innan jag han svara sa gubben som utförde regbesiktningen; " - Jag snoppar kabeln till dimljuset här så slipper du få en ombesiktning för det!" ..och innan jag han reagera hade han fått upp en avbitare ur fickan och klippt av kabeln!! (Det andra lös inte så det slapp han klippa...)grillchips skrev:Grejen med säkringen är väl vad jag förstått det som att funkar inte dimljusen så struntar dom i det eftersom det inte är lag på dimljus? Eller är jag helt ute och cyklar? Finns dom däremot så ska de fungera, jag körde med LED i senast och fick inget ajabaja för det.Funkar inte ljusen så sköter dom i vad som är i lamporna.
Detta tolkar jag också som att det som inte lyser/fungerar/inte behövs enligt lagen bryr de sig inte om.
Har sedan kompletterat med DRL leds fram då den saknar automatiskt halvljus, men enligt årsmodellen ska den ha bakljus tända i kombination med DRL, vilket saknas, så dessa ljus slås bara av med dold strömbrytare inför besiktning och det har de aldrig anmärkt på heller!