Moderator: Moderatorer

Beställde förresten hjulinställning i samband med service om ca 1 månad.. känns som att det hade behövts för ett halvår sen.. :(

Bild

Två av hjulen såg ut sådär.. de andra två hade bra mycket kvar:
Bild
Sven: Ha ha ha. ;) Jorå, blir nog en tvätt eller två efter vintern också, men det är nog hög tid för lite lackskydd innan kylan och snön kommer på riktigt. :D

Joel: Såna är rätt smidiga, men som vi diskuterat förr, jag blir sällan nöjd med resultatet. Mycket damm som sitter kvar på sidorna efter 2-3 polletter så det känns inte riktigt värt det, jag kanske tvättar för sällan?
På tal om däck, måste plocka ur sommarpuckarna ur skuffen och inspektera gummit. Fortfarande inte gjort hjulinställning sedan sänkningen men förra säsongen såg däcken nästintill nya ut.
grillchips skrev:Bild

:( :(
(På söndag ska hon tvättas grundligt och fixas inför vintern)
Hehe jagrullare har alltid ytteplatser? :-)-)
grillchips skrev:Sven: Ha ha ha. ;) Jorå, blir nog en tvätt eller två efter vintern också, men det är nog hög tid för lite lackskydd innan kylan och snön kommer på riktigt. :D

Joel: Såna är rätt smidiga, men som vi diskuterat förr, jag blir sällan nöjd med resultatet. Mycket damm som sitter kvar på sidorna efter 2-3 polletter så det känns inte riktigt värt det, jag kanske tvättar för sällan?
På tal om däck, måste plocka ur sommarpuckarna ur skuffen och inspektera gummit. Fortfarande inte gjort hjulinställning sedan sänkningen men förra säsongen såg däcken nästintill nya ut.
Du tvättar för sällan.. eller har för dåligt lackskydd.. ;)

Det är lite skillnad på vilken station man använder också.. Idag körde jag i OKQ8s snabbhallar vid Sollentuna, dom har riktigt bra tryck i högtrycken... de e så man känner rekylen. Hehe..
https://www.google.se/maps/place/OKQ8+S ... 6c0a?hl=sv
Micce: Jag vågar nog påstå att jag har garagets bästa plats! ;)
[youtube]lbEthpeYZLE[/youtube]

Joel: Ja jag är ganska dålig på att tvätta henne, det erkänner jag. Har bara kört den i Solna och vid Vreten varav den sistnämnda är bäst av dessa. Får ta en titt på den i Sollentuna, inte alltför långt bort! :) Men på söndag ska jag in i GDS-hallen i Vällingby, rejäl inomhushall där. Måste bara hinna bestämma mig för vilka bilvårdsprodukter jag ska köpa.
grillchips skrev:Micce: Jag vågar nog påstå att jag har garagets bästa plats! ;)
Minst sagt. Vad är det för bilkamera?
Micce1980 skrev: Minst sagt. Vad är det för bilkamera?
Framförallt ur säkerhetssynpunkt, om någon får för sig att plocka mina fälgar så ligger de i skottlinjen för nästan alla ingångar till garaget.
Jag har denna kamera efter mycket rådfrågan med Joel, det är en likadan som han har som bakåtkamera. Förmodligen inte samma säljare jag länkar till här men kameran är identisk och priset ungefär detsamma. Värd pengarna, helt klart!
http://tinyurl.com/looq2cp

Edit:
Hittade dock kamerans akilleshäl häromdagen, vintersolen stod riktigt lågt och himlen var klarblå, men bilden blev i princip kolsvart då solen bländade såpass mycket. Dock första gången jag varit med om att det varit så illa, så det kan jag leva med.
börne: Majoriteten av gångerna står inte ens Volvon på plats, då är det bara att tuta på! :D
  • 1
  • 232
  • 233
  • 234
  • 235
  • 236
  • 1912

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]