Moderator: Moderatorer

Hämtade bilen från Skadeverkstaden idag efter en mindre avåkning (inte jag!) inkluderande fällning av en tapper vägskylt (en sådan där som varnar för skarp kurva :wink: ). Lyckligtvis inga personskador, och lyckligtvis reparerades ytor som redan hade lite gamla skavanker (mycket stenskott på huv, lite ytligt skrap på front, plus liten parkeringsskada på dörr). Jag vågar säga att bilen lackmässigt inte varit i bättre skick sedan jag köpte den 15 månader gammal.
Ledsnade på att bilen drog åt vänster, rattade in på macken och fyllde på luft i däcken. Framdäcken diffade en hel del i tryck medan bak var jämna. Nästan så det ska bli skönt att slänga av sommarpuckarna snart. :P :lol:
Idag betalde jag lösensumman och hämta du min älskade v50 från verkstan eftersom generatorn hade överladdat och grillat batteriet. =)
Haft bilen på verkstad idag: Nya vinterdäck, komplett injustering av hjulvinklar samt ett nytt batteri monterades. Bokade även in en tid för service, 14000 mil.
Insåg idag att ett 80Ah batteri monterades, bad dem om ett lite starkare om möjligheten fanns. Tidigare satt det ett på 70Ah. Nu startar den som när den var ny 8)
Användarvisningsbild
av xerent
Idag fick 3.2:an skjutsa en polare 10 mil där en välskruvad XC70N 2.5T -06 inhandlades av sagd polare. Så man kan väl säga att bilen har fått en kompis :D
Idag fick pärlan bli ompysslad. En rejäl tvätt både in- och utvändigt följt av lite iläggning av färg i stenskott. Efter det kändes det helt rätt att montera de bakre stänkskydden som hasat runt i bagaget ett tag :D
Användarvisningsbild
av P210
Tillverkat lock och egen skärm till min Head Up Display, då det visade sig att om man använder vindrutan som spegel ger lamineringen dubbla bilder..
Gjorde som på Peugeot 508, där speglingen sker i en separat spegel som fälls upp när man vrider på tändningen, fast min är fast...
Testade först med tonat glas som de har, men tyckte transparant blev ännu bättre.

Från förarperspektiv ser man inte knapparna, bara det kolfiberfolierade locket... :D
Bild
Så nu ska jag ut och leka stridspilot! Ready for Take-Off....
Användarvisningsbild
av joel80
Ååååh.. vill ha! :D
Med motortemp där bredvid också.

Själv fick jag på däcken även på höger sida idag! :D
Bild

Med vinterdäcken på ser den lite farligare ut än med sommardäcken.. om man nu kan få en V70 att se farlig ut.. :D
  • 1
  • 226
  • 227
  • 228
  • 229
  • 230
  • 1912
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]