Moderator: Moderatorer

basberoende skrev:Sitter bara en lite skrämd B21ET under huven på den med en 13c snurra och intercooler. Så den är inte så pigg just nu. Ligger på ca 1 bar i laddtryck, laddade över 1.5 innan men turbon orkar inte med längre ;)
Måste vara bra att ha när man plogar på åkern. Kan se framför mig hur den ylar fram och jordkokorna bara sprutar. ;-)
tottish85 skrev:
joel80 skrev:Nagellack! För att laga nått i filmen då eller? Jag har en liten irriterande skada på solfilmen på bakrutan...
Så att inte filmen "skavs" lös från rutan när den går upp å ner i fönsterlisten.
Just så. Dock hade det på fruns bil redan släppt i ett hörn så att nagellacken inte förmådde fixa det, så jag tog lite svart silvertejp ist. Blev rätt okej, får se hur det håller över vintern...
Preppade rutan på andra sidan också där det inte släppt än, i förebyggande syfte.
Användarvisningsbild
av Kompe
adrian_vg skrev:
Kompe skrev:Är det bara jag som tycker det är dyrt? :o :shock: Prata med en kompis som har egen verkstad. Han tog ett par hundra för de :lol: 8)
Det är dyrt. Måste du in på service då, kan du inte fixa själv? Eller handlar det om stämplar i serviceboken?
Njaaä behöver å behöver.. Oljan byttes på verkstad i dec -13 (stooora servicen 10 500 mil) av mig i mars samt av mig igen i juni.

Är ju den där jäkla stämpeln, bilen har ju bara rullat 11 800 ~ Mil lite drygt (knappt inkörd med andra ord :-DD )
Men halva bilens värde lär ju försvinna om jag servar helt själv utan stämpel med tanke på att bilen är från -94 :(
Fast i å för sig så gör jag ju istort sätt allt själv :mrgreen: :lol:
Kompe skrev:
adrian_vg skrev:
Kompe skrev:Är det bara jag som tycker det är dyrt? :o :shock: Prata med en kompis som har egen verkstad. Han tog ett par hundra för de :lol: 8)
Det är dyrt. Måste du in på service då, kan du inte fixa själv? Eller handlar det om stämplar i serviceboken?
Njaaä behöver å behöver.. Oljan byttes på verkstad i dec -13 (stooora servicen 10 500 mil) av mig i mars samt av mig igen i juni.

Är ju den där jäkla stämpeln, bilen har ju bara rullat 11 800 ~ Mil lite drygt (knappt inkörd med andra ord :-DD )
Men halva bilens värde lär ju försvinna om jag servar helt själv utan stämpel med tanke på att bilen är från -94 :(
Fast i å för sig så gör jag ju istort sätt allt själv :mrgreen: :lol:
Tänker du sälja den då? Du kanske ska tänka lite annorlunda. :)

Förstår iaf precis hur det är med servicebok och stämplar, som köpare tar man ju en risk. Dock har jag råkat ut för fejkade servicestämplar på några av mina motorcyklar. Kan inte tänka mig att det är annorlunda för bilar. Skicket är viktigast för en så gammal bil, oavsett miltal.

Fruns "nya" fjorton år gamla V70 är fö en självservad bil. Tror det var två stämplar i boken. En i samband med leverans och sen den där direkt efter när man kollar att inget trillat av efter de första hundra milen eller så. Sen ingenting fram till förre ägarens egna stämpel om att kamremmen var bytt. Kvittohistorik fanns dock på diverse grejor.
adrian_vg skrev:
basberoende skrev:Sitter bara en lite skrämd B21ET under huven på den med en 13c snurra och intercooler. Så den är inte så pigg just nu. Ligger på ca 1 bar i laddtryck, laddade över 1.5 innan men turbon orkar inte med längre ;)
Måste vara bra att ha när man plogar på åkern. Kan se framför mig hur den ylar fram och jordkokorna bara sprutar. ;-)
tottish85 skrev:
joel80 skrev:Nagellack! För att laga nått i filmen då eller? Jag har en liten irriterande skada på solfilmen på bakrutan...
Så att inte filmen "skavs" lös från rutan när den går upp å ner i fönsterlisten.
Just så. Dock hade det på fruns bil redan släppt i ett hörn så att nagellacken inte förmådde fixa det, så jag tog lite svart silvertejp ist. Blev rätt okej, får se hur det håller över vintern...
Preppade rutan på andra sidan också där det inte släppt än, i förebyggande syfte.

Mnja inte åkern den går på längre ;)

Kör även paralellslalom med den.
basberoende skrev:Mnja inte åkern den går på längre ;)

Kör även paralellslalom med den.
Jag anade det, men ville retas lite. :wink:
Beställde en ny insugsslang mellan turbon och lmm och nya gummimattor från volvo nyss, ~900kr för slangen och ~700kr för mattorna men men, slangen är trasig och har några otroligt skabbiga tygmattor så var inget att göra åt!

Föresten, någon som vet vart man får tag i magnetventil till 850?
700 kr fär mattorna var ju inte farligt i mina öron? Var det gummi? Dock är mina gummimattor fortfarande som nya efter att suttit där i 16000mil, dock osaltade vägar här det verkar skona mycket då min gamla S60 D5 med 9k mil var ganska gråa.
Användarvisningsbild
av Kompe
Tänker du sälja den då? Du kanske ska tänka lite annorlunda. :)

Förstår iaf precis hur det är med servicebok och stämplar, som köpare tar man ju en risk. Dock har jag råkat ut för fejkade servicestämplar på några av mina motorcyklar. Kan inte tänka mig att det är annorlunda för bilar. Skicket är viktigast för en så gammal bil, oavsett miltal.

Fruns "nya" fjorton år gamla V70 är fö en självservad bil. Tror det var två stämplar i boken. En i samband med leverans och sen den där direkt efter när man kollar att inget trillat av efter de första hundra milen eller så. Sen ingenting fram till förre ägarens egna stämpel om att kamremmen var bytt. Kvittohistorik fanns dock på diverse grejor.
Mjo är ganska rädd om den antar jag, ska ju till å mä köpa en annan bil för att inte slita på den nu i vinter. :-DD

Är van vid slit och släng bilar för ca. 5000 som jag förvisso lagar upp allt på och den här är inget undantag.

Delade ex. stereon för att byta lampor i den :oops: Blev bra men känns som bilen är till för nån som mer behöver en fin söndagsvagn :???: ??:-/

Själv har jag inga problem att köpa en bil som är självservad :mrgreen: köpte bla. en saab 9000 förra vintern som värmeanläggningen la av på

direkt efter vi skrivit på pappren och lagt lappen på låden :lol: ena felet efter det andra, såg det mer som en kul utmaning ;-//
  • 1
  • 191
  • 192
  • 193
  • 194
  • 195
  • 1912
Falsklarm av insekt?

Visst. Har haft problem med att flugor/fjäril[…]

Har du kollat att hylsorna i reläsockeln (i e[…]

Motorvärmare 850

Kontaktvärmaren (som du byter på 5 min)[…]