Moderator: Moderatorer

gubbstrutt skrev: ons 02 aug 2023, 23:37 36666 mil sen om det är bytt av tidigare ägare vet jag inte. Laddar 13.75 med halvljus kupefläkten o spelmaskinen på nu.
Kanske blir något bättre när kolen slitigt in sig det har jag sett förr ibland. Vad laddar din?.
Ojdå hoppsan, det känns som min lever på övertid :-D Har inte mätt spänningen, kanske är dags att göra det...
Dimljusen (går som DRL med Vparts LED-insats) flimrar faktiskt märkbart när motorn går på tomgång :oops: Men det märks konstigt nog inte på någon annan belysning och batteriet verkar full-laddat.
Jag skulle ha tagit ur laddningsregulatorn för inspektion om den inte satt så illa till bakom insuget. Befarar att släpringarna är rejält slitna också, det kanske inte är någon poäng att byta regulator/kol

Lambdasonden behöver bytas, jag får P0130 dagligen. Har en ny Denso DOX-1419 som ska monteras i imorgon, prio 1.
Vill inte riskera att hamna i limp-home-mode med EPA-hastighet :-D :-D :-D
Senast redigerad av 2 Erik Å, redigerad totalt 0 gång.
Erik Å skrev:Jag skulle ha tagit ur laddningsregulatorn om den inte satt så illa till bakom insuget. Befarar att släpringarna är rejält slitna också, kanske inte är någon poäng att byta regulator/kol

Ja det vet man först när man plockat ur generatorn o kännt o kollat lite på den.
gubbstrutt skrev: ons 02 aug 2023, 23:55 Ja det vet man först när man plockat ur generatorn o kännt o kollat lite på den.
Kan man inte se släpringarna genom hålet som uppstår om man tar ur laddningsregulatorn?
Lager och frinav verkar vara någorlunda schyssta, borde kunna gå en bit till.
Funderade på att beställa en Bosch regulator från trodo men den var rätt dyr. Edit: finns inte längre :-/
Senast redigerad av 1 Erik Å, redigerad totalt 0 gånger.
Jag var tvungen o ta ur generatorn för att bakre skruven på regulatorn inte gick o komma åt för insuget. Annars borde det gå o se med en spegel
men det blir nog rätt jävligt det med.

Edit jag köpte en Hucko regulator tror jag den hette på Trodo. 560 spänn har jag för mig den kosta.
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
Ah, misstänkte det.. :-/
Kanske åker tills den ger upp :oops: Har med en C-tek laddare i bagaget om det skulle hända när man är långt hemifrån.
Kan ju vara kul att försöka sätta rekord i livslängd på generatorn :-D
Siktar ju på 100k :-D
Men som sagt, lamban verkar vara slut.. Den första dog redan innan 10k då värmeelementet gick sönder så man får väl vara nöjd med 50k på nr 2 :-)
Volvo vill ha uppåt 4000 kr för originaldelen så jag hoppas innerligt att Denso "unbranded" DOX-1419 gör samma jobb. Verkar vara fler på jagrullar som har satt i den med lyckat resultat. 1400 kr hos trodo.
DOX-1419.jpg
DOX-1419.jpg (180.09 KiB) Visad 329 gånger
Senast redigerad av 2 Erik Å, redigerad totalt 0 gång.
Erik Å skrev:Siktar ju på 100k :-D
Men som sagt, lamban verkar vara slut.. Den första dog redan innan 10k då värmeelementet gick sönder så man får väl vara nöjd med 50k på nr 2 :-)
Jo det får du vara :-)
  • 1
  • 1791
  • 1792
  • 1793
  • 1794
  • 1795
  • 1912

Har samma bekymmer och liksom lennarte fungerar tr[…]

Swedol har jag iaf köpt billig automatlå[…]

Upgradera baklucka

Hej! Jag är också intresserad av denn[…]