Moderator: Moderatorer

Micce1980 skrev: sön 05 mar 2023, 13:16 @fjohan82, Är väl lite halvt ett standardfel? Kan väl inte ta så farligt lång tid, en timmes jobb de tar betalt för? Känns spontant trång som tusan där ja men skarva, löda och krympslang typ. Någon hade betalt 1600kr här iaf för det. har bott där det fanns en Boschverkstad som va duktiga på det elektriska, Sjölins. Du har kanske K Erikssons som är jämförbara typ
Ja jag börjar tro det.
Den har faktiskt haft ett liknande fel innan, den gången var det speglarna som inte alltid ville fällas in.
Tack för tipset på verkstad, får undersöka saken. Förra gången gjordes lagningen på Bilia men det känns som att nästan vem som helst kan fixa detta.
fjohan82 skrev:
Micce1980 skrev: sön 05 mar 2023, 13:16 @fjohan82, Är väl lite halvt ett standardfel? Kan väl inte ta så farligt lång tid, en timmes jobb de tar betalt för? Känns spontant trång som tusan där ja men skarva, löda och krympslang typ. Någon hade betalt 1600kr här iaf för det. har bott där det fanns en Boschverkstad som va duktiga på det elektriska, Sjölins. Du har kanske K Erikssons som är jämförbara typ
Ja jag börjar tro det.
Den har faktiskt haft ett liknande fel innan, den gången var det speglarna som inte alltid ville fällas in.
Tack för tipset på verkstad, får undersöka saken. Förra gången gjordes lagningen på Bilia men det känns som att nästan vem som helst kan fixa detta.
Morsan gjorde lagningen på Brandt (aukt Volvo) för några år sedan och fick betala typ en timmas arbete, under tusenlappen iaf. Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
svergie2 skrev: mån 06 mar 2023, 07:31
fjohan82 skrev:
Ja jag börjar tro det.
Morsan gjorde lagningen på Brandt (aukt Volvo) för några år sedan och fick betala typ en timmas arbete, under tusenlappen iaf. Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det kan jag tycka är överkomligt :-)
Här får man dock lägga på en okänd slant för att det är Stockholm.
Får bli någon verkstad på skärtorsdagen när man är nere i Småland...
Hade samma grej på min V60 T6, den gick inte att låsa längre, det var inte helt kul. En kollega tog av dörren och lödde ihop kablaget mellan dörr och kaross och sedan var allt bra igen.
Briander skrev: mån 06 mar 2023, 13:49 Hade samma grej på min V60 T6, den gick inte att låsa längre, det var inte helt kul. En kollega tog av dörren och lödde ihop kablaget mellan dörr och kaross och sedan var allt bra igen.
Aha ja man måste nästan göra så för att komma åt vad det verkar för en novis (jag).
Torkat ur bilen lite och tankat inför morgondagens resa med kollegor.
Har även skrivit upp för BE i stort sett helt utan att ha pluggat på, endast någon random test på nätet. :-)
.
Provresultat BE.JPG
Provresultat BE.JPG (43.41 KiB) Visad 403 gånger
Användarvisningsbild
av GLIZ
jonas7808 skrev:A traktor V70 2,4 T 01

Söker fel då bilen inte ger gas och ojämn tomgång, har kollat ABs enheten och kollat luftmassemätaren.... hittar inget ,,,, någon som har tips på vad det kan vara då den här bilen behöver omsorg till max
Kolla gasspjälet. Mekanisk (med wire) elektrisk (med elkablar) kan va det. Även tändspole, 5st på den. Byt en, felet kvat, använd den du tagit ur till att byta i nästa... har du varvat snabbt till höga varv kan kamremen ha kuggat över en kugg, vrid motorn manuellt, ha inte i nyckeln i tändlåset, kolla hur märkena på kamdreven ligger. Turbon kan ha rasat. Där är några tips och möjliga orsaker.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

@fjohan82, Inte illa alls, uppskrivningen alltså :-)
  • 1
  • 1737
  • 1738
  • 1739
  • 1740
  • 1741
  • 1912

Be någon annan chippa istället åt[…]

Vid topplocksbyte/renovering så ingår […]

Xc90 T8 My22 vs My23

Jag gått från sensus i vår tidig[…]

Har du ont om gas så kan du få ett vin[…]