Moderator: Moderatorer

grillchips skrev:Startade henne för den första gången på över 2 veckor.
Körde ut från en parkering som tydligen har en hög trottoarkant. Hör ett skrap och något som lossnar, tittar i backspegeln, där låg luckan för den dolda kroken.
Den var hel bortsett från små skrapmärken i underkant, hellre den än bakspoilern.
Man får absolut inte köra ner för en kant med båda hjulen på samma axel samtidigt. Ja har gjort samma sak en gång och böjde upp plåten som kontakten till draget sitter skruvad i. Visserligen va det smockat med folk i bilen men ändå. Stänklapparna tog i på samma bil fast fram vid ett annat tillfälle........ :-(O)
Cryqer: Ja det lät onödigt mycket så jag blev toknervös när jag hörde att något lossnade.

Perra: Får och får? ;) Jag har kört nerför den kanten ett bra antal gånger men det ligger nog lite i det du säger, vid den utfarten är det direkt höger eller vänster som gäller och vanligtvis brukar det vara tomt på bilar = köra rakt in i svängen och därmed är bilen aldrig spikrak nerför kanten. Nu kom det dock en bil från ena hållet som såg ut att vilja svänga in varpå jag positionerade mig åt höger för att denne skulle komma in brevid, personen körde dock vidare så jag rullade sakta ut och skraaaaaap sa det. Örk. Detta gör att jag tvekar på stänkskydd, min bil är ju dessutom sänkt redan och jag vill verkligen inte behöva snedda över varje hinder jag stöter på. Stänkskydden bör väl också göra större skada på skärmen vid "kollision" eftersom de sitter fast hårdare kontra krokluckan som bara sitter fast med en plasthake.
Åkte kl 7 imorse från Värnamo till Bremen Tyskland. Uträttade mitt uppdrag lämnade Bremen 16:50. 22:50 på Pensionatet strax utanför Trelleborg. Tot 150 Mil idag. 101 mil igår. Tot 251 mil på 2 dagar. :lol: Imorgon se mig runt i Skåne & Blekingen innan jag åker hem på Tisdag till Öin.
grillchips skrev:Startade henne för den första gången på över 2 veckor.
Körde ut från en parkering som tydligen har en hög trottoarkant. Hör ett skrap och något som lossnar, tittar i backspegeln, där låg luckan för den dolda kroken.
Den var hel bortsett från små skrapmärken i underkant, hellre den än bakspoilern.
Aj aj. Tur att det inte blev värre. Plast/kaross mot asfalt kan vara det mest osköna ljudet någonsin.
Rädd att mina stänkskydd fram ska skrapa emot i varje håla, gupp och kant men har klarat mig än så länge. Tidsfråga... 8)
Fokuserad skrev: Aj aj. Tur att det inte blev värre. Plast/kaross mot asfalt kan vara det mest osköna ljudet någonsin.
Rädd att mina stänkskydd fram ska skrapa emot i varje håla, gupp och kant men har klarat mig än så länge. Tidsfråga... 8)
Ja jag var orolig att hela bakspoilern hade spruckit. Men när jag väl slängde på luckan igen så såg jag att den bygger nästan 2cm extra neråt än vad resterande bakdel gör så det var nog bara en oturlig duns som gjorde att baken slog i men visst kommer jag vara mer försiktig hädanefter.
Du får pröva dig fram med stänkisarna så du vet i vilka situationer du behöver vara försiktig och inte! ;)
grillchips skrev:Ja jag var orolig att hela bakspoilern hade spruckit.
Jo... idag är man rädd att det ska gå sönder bara man kör emot lite.

Förr kunde man vålda rätt bra utan en skråma. Minns detta som igår, detta hände 1990, var 18 & lite busig & tänkte att va fan det kan ju va fräckt att impa på polarna & hoppa med 244:an. Tog fart & körde rakt mot inlastningen vid Konsum här där jag bor som var ett plan ner så att säga. Trodde hela bilen gick av på mitten när jag väl landade, draget samt vingarna där dosan satt tog i nerförsbacken precis innan hjulen tog i & det enda som hände var att vingarna där dosan satt böjdes & till bara för nåt år sedan var där fortfarande tre fördjupningar i asfalten :lol:

En liten illustration så ni fattar vad jag snackar om :wink:

Bild

Undrar om min S80 jag har idag hade överlevt detta övergrepp på bilen :-O)
Hahaha! Förstår precis hur du menar. Ser ut som när jag av misstag laddade över stans största fartgupp här om veckan. :lol:
Tack och lov med 17" och utan sänksatsen på, men det small ganska bra när dämparna bottade.

Och lite mer OT: Välkommen hem grillchips!
  • 1
  • 168
  • 169
  • 170
  • 171
  • 172
  • 1912
Generator laddar ej batteriet

IMG_9841.jpeg Här är elschemat fö[…]

På 940 sitter en metallbox bakom hastighetsm[…]

Oljespec.

Vilken oljekvalitet är det till den 6 vä[…]