Moderator: Moderatorer

Kadochnikoff skrev: lör 19 feb 2022, 18:33 Bytt nummerplåtsbelysning till LED-moduler från Vparts.se .
Lyser kallvitt och nästan väl starkt men allt som kan minska risken att bli påkörd bakifrån är av godo .
Hade nog hellre kört in i dig för att få släckt på helljusen :-D :-D

Volvo Åf har ju original led, art nr 31365548 som är ”perfekta” lagom vita och håller i ur och skur vilka dessa verkar vara tveksamma till att göra 👍
LuggeH skrev: lör 19 feb 2022, 13:47 Hur vet du att den börjat kärva :-)
Enkelt, jag orkar inte längre trycka tillbaka innerkolven vid bromsoksmotioneringen :-D
Den gör jag ett par gånger i veckan numera, med dessa bränslepriser vill jag att bilen går så snålt det överhuvudtaget är möjligt..
viewtopic.php?f=16&t=153676&p=1358592
Senast redigerad av 1 Erik Å, redigerad totalt 0 gånger.
VolvoJull3 skrev:Var ute på långtur idag, cirka 36 mil tur och retur. På hemvägen kaskadspyr dottern i baksätet, som tur bara i hennes egen bilbarnstol.
Ur med dottern och torka så gott det går med lite våtservetter som låg i bilen. Men den doften i 10 mil hem var inte jätte kul.
Blir att rengöra hela baksätet imorgon även fast inget synligt kom på klädseln.
Eller så blir det din tur imorgon Bild
TommyP86 skrev: lör 19 feb 2022, 19:26
VolvoJull3 skrev:Var ute på långtur idag, cirka 36 mil tur och retur. På hemvägen kaskadspyr dottern i baksätet, som tur bara i hennes egen bilbarnstol.
Ur med dottern och torka så gott det går med lite våtservetter som låg i bilen. Men den doften i 10 mil hem var inte jätte kul.
Blir att rengöra hela baksätet imorgon även fast inget synligt kom på klädseln.
Eller så blir det din tur imorgon Bild
Haha tanken har slagit mig. :sick: :sick: :sick:
Jag har räknat ut att min bil nu har en total körsträcka på 1.9 ljus-sekunder!
Att åka ett ljusår kommer dock att ta 364 miljoner år om jag håller samma tempo.. Borde kunna gå, jag jobbar vidare! :-D
Åker man 24/7 med snittfart 80 går det betydligt fortare; tar blott 13.5 miljoner år!

Igår hämtade jag upp ett takräcke från marketplace, Volvo original men Thule som tillverkar som de flesta vet. Och dels: herregud vad många nedkörda trafikskyltar det var längs vägarna, och två bilar i diket under min färd. Ambulanser. Galet. Lite dystopiskt nästan.

Men också, det fattas en sån här änd-plupp på ena fyrkantsplrofilen, och själva verktyget. Har kollat på Thules hemsida men inga delar verkar gå att köpa löst. Verktyget kanske jag kan lösa. Men var kan man hitta en sån här plupp tro?
IMG_20220219_200650.jpg
IMG_20220219_200650.jpg (52.01 KiB) Visad 389 gånger
Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Briander skrev:Igår hämtade jag upp ett takräcke från marketplace, Volvo original men Thule som tillverkar som de flesta vet. Och dels: herregud vad många nedkörda trafikskyltar det var längs vägarna, och två bilar i diket under min färd. Ambulanser. Galet. Lite dystopiskt nästan.

Men också, det fattas en sån här änd-plupp på ena fyrkantsplrofilen, och själva verktyget. Har kollat på Thules hemsida men inga delar verkar gå att köpa löst. Verktyget kanske jag kan lösa. Men var kan man hitta en sån här plupp tro?
IMG_20220219_200650.jpg
Om det är volvo original bör det väl finnas som reservdel i Vida?Bild fast det kanske du redan kollat upp?Bild

Skickat från min SM-G998B via Tapatalk

Briander skrev: sön 20 feb 2022, 11:29 Igår hämtade jag upp ett takräcke från marketplace, Volvo original men Thule som tillverkar som de flesta vet. Och dels: herregud vad många nedkörda trafikskyltar det var längs vägarna, och två bilar i diket under min färd. Ambulanser. Galet. Lite dystopiskt nästan.

IMG_20220219_200650.jpg

Kolla här eller maila bild till de
https://www2.thule.com/sv-se/thule-support/spare-parts

Edit: De verkar ha uppdaterat den där pluppen https://www2.thule.com/sv-se/thule-supp ... 8708D1F%7D
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Har inte varit på jobbet så inte hunnit med Vida ännu, är dock lite tveksam, mycket som är borta till Niklas som du vet :)

• 1
  • 1612
  • 1613
  • 1614
  • 1615
  • 1616
  • 1912
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]