Moderator: Moderatorer

fjohan82 skrev:
aikputte skrev: fre 31 dec 2021, 07:50 Det är ingen som använder snökedjor här uppe i Kiruna, räcker med bra vinterdäck om man inte kör lastbil ;-)
Haha, kan så vara... Men med FWD och dubbfritt kan man behöva en hjälpande hand :-)
Apropå snökedjor så såg jag faktiskt två husbilar inne i stan igår med snökedjor på fram, känns lite onödigt inne i stan måste jag säga :-D
aikputte skrev: lör 01 jan 2022, 10:03
fjohan82 skrev:
aikputte skrev: fre 31 dec 2021, 07:50 Det är ingen som använder snökedjor här uppe i Kiruna, räcker med bra vinterdäck om man inte kör lastbil ;-)
Haha, kan så vara... Men med FWD och dubbfritt kan man behöva en hjälpande hand :-)
Apropå snökedjor så såg jag faktiskt två husbilar inne i stan igår med snökedjor på fram, känns lite onödigt inne i stan måste jag säga :-D
Oj ja det var ju lite väl ambitiöst :-)

Just ja, jag tvättade bilen igår.
Har en Kwazar-spruta till avfettingen som jag inte lyckades öppna i tvätthallen, det blir dagens huvudvärk att försöka lösa... :bored:
Tvättade bilen efter en tur Skövde - Söderhamn - Stockholm - Skövde, under julhelgen.
Att tvätta bilen så här års, känns dock lite som att pissa i motvind...
:-( :-o :-/
aikputte skrev: lör 01 jan 2022, 10:02
Igår gjorde jag följande på bilen:

Satte blanksvart spoiler från Maxton Design
Bytte det kromade original lastskyddet till ett i svart rostfri stål från Hova
Tog bort alla emblem
Bytte ut den kromade Volvo-texten till blanksvart från Wish

Om några veckor ska följande göras:

Volvos exteriör stylingkit ska monteras
Slutrören ska bytas ut mot Polestar Engineered
Backljusen ska bytas ut mot annan modell
Bakrutetorkaren ska tas bort
Låslisten till regskylt ska bytas ut
Många bra saker du fått med där till den kärran :-) Angående bakrutetorkaren, hur gör man det?
Micce1980 skrev: lör 01 jan 2022, 20:03
aikputte skrev: lör 01 jan 2022, 10:02
Igår gjorde jag följande på bilen:

Satte blanksvart spoiler från Maxton Design
Bytte det kromade original lastskyddet till ett i svart rostfri stål från Hova
Tog bort alla emblem
Bytte ut den kromade Volvo-texten till blanksvart från Wish

Om några veckor ska följande göras:

Volvos exteriör stylingkit ska monteras
Slutrören ska bytas ut mot Polestar Engineered
Backljusen ska bytas ut mot annan modell
Bakrutetorkaren ska tas bort
Låslisten till regskylt ska bytas ut
Många bra saker du fått med där till den kärran :-) Angående bakrutetorkaren, hur gör man det?
Det är inte jag som ska göra det men vad jag fattat det som så tar man bort armen på utsidan, sen motorn från insidan och sen sätter man en plugg i hålet som blir.
Bytt oljan i haldex ikväll, gick bra. Ni som gjort det själva har ni kallibrerat styrdonet efteråt? Hittade den funktionen i Vida men vet inte riktigt vad kallibreringen gör.

V70 2015 med gen 5 haldex
DTJ skrev: lör 01 jan 2022, 20:54 Varför vill man inte ha torkare bak?
Jag tycker det kan bli snyggt utan den.

Plus att jag aldrig använt den sen jag köpte bilen för drygt 2 år sen och att jag kör buss i mitt yrke så jag behöver inte kunna se ut genom bakrutan för att kunna köra.
Igår fyllde jag på spolarvätska, så jag tänkte åka och köpa en dunk att ha hemma, trots att jag redan har en utspädd dunk kvar. Men Biltema tyckte inte att jag behövde någon spolarvätska. Det var totalt slut.

Bilen behöver en rejäl tvätt. Nu har det ju gått 1,5 månader sedan mitten av november när jag lackade om bilen så det går nog bra med kallavfettning igen. Men det har inte varit plusgrader förrän nu så vi får väl se om kylan kommer tillbaka så väntar jag väl ett tag till.
20220104_114341.jpg
20220104_114341.jpg (827.28 KiB) Visad 408 gånger
  • 1
  • 1593
  • 1594
  • 1595
  • 1596
  • 1597
  • 1912

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus