Moderator: Moderatorer

Lämnade in bilen för omlackering av förarsidan som sagt.
Kom hem med en nyare V60 D3 efter att jag lyckats lista ut hur man startar bilen. Men jag skulle nog säga att jag föredrar min egen bil framför denna varianten, framför allt föredrar jag mina knappar i stället för pekskärmen.

Det är första gången jag använder en adaptiv farthållare och under färd råkade jag även starta Pilot Assist, en funktion jag inte riktigt är kompis med, eller förstår mig på, men försöker nu att testa under tiden jag har bilen. Pekskärmen är som sagt inte min favorit och jag upplever blinkersspaken som kortare än på min egen V60.

I övrigt är det väl en bättre körupplevelse, bättre komfort och mycket lättare att ratta; styrservon måste vara bättre.
Om det finns parkeringsvärmare verkar den inte gå att aktivera från bilen utan Volvo on Call...
hyrbil-211117.jpg
hyrbil-211117.jpg (577.42 KiB) Visad 695 gånger
@Jernhand, Hade med en sådan som lånebil i februari. Gillade det mesta utom att den var lägre än min, blinkesspak och torkarspaken med, de är för korta tycker jag med. Hade med gärna haft några fler fysiska knappar men tyvärr säljer det säkert inte lika bra :) Men i och för sig har ju tyskarna inte sällan en del knappar kvar...
Jernhand skrev: ons 17 nov 2021, 12:49 Lämnade in bilen för omlackering av förarsidan som sagt.
Kom hem med en nyare V60 D3 efter att jag lyckats lista ut hur man startar bilen. Men jag skulle nog säga att jag föredrar min egen bil framför denna varianten, framför allt föredrar jag mina knappar i stället för pekskärmen.

Det är första gången jag använder en adaptiv farthållare och under färd råkade jag även starta Pilot Assist, en funktion jag inte riktigt är kompis med, eller förstår mig på, men försöker nu att testa under tiden jag har bilen. Pekskärmen är som sagt inte min favorit och jag upplever blinkersspaken som kortare än på min egen V60.

I övrigt är det väl en bättre körupplevelse, bättre komfort och mycket lättare att ratta; styrservon måste vara bättre.
Om det finns parkeringsvärmare verkar den inte gå att aktivera från bilen utan Volvo on Call...

hyrbil-211117.jpg
Håller med om att de är komfortabla och lättkörda...
En sak jag tycker är riktigt dålig är halv- och helljuset.
På min äldre V60 med xenon är ljusbilden jämn och behaglig, på den nya modellen tycker jag ljusbilden på halvljuset spretar okontrollerat åt alla håll det jag har testat. Helljuset blir bara en stråle i mitten...
Kanske blir det bättre med de mer avancerade LED-strålkastarna, vad vet jag... :-)
Idag har jag tankat, passade på med Tankas prissänkning. Vem vet, kanske har de Black-Friday-rea i övermorgon? :-)
Har dessutom fått hem två paket, ett med nya Bosch Aerotwin-blad fram och vanligt Bosch-blad bak. Tycker 240:- för två blad fram var ett bra pris. Bladet bak kostade 40:-.
Det andra paketet innehöll en ny momentnyckel för 200:-, identisk med den mer än dubbelt så dyra jag hade tidigare. Behövs inget dyrare än så för att dra hjulen två gånger om året.
Passade också på att tanka på tanka snål som man är men 40 öre extra i rabatt var ju trevligt.
Första gången som jag tankade där & använde CarPay, grymt smidigt att slippa att dra ett kort, inte
för att det är speciellt jobbigt men ändå! :-)
@Jallemet, Ser ut som att du kört runt utanför Kairo :)

Hittade torkarbladen som satt på bilen när den köpte januari 2019, provade dem och de fungerade som de skall. Undra varför jag bytte då? Beställde ju Bosch aerotwin nu i höstas med men de får vänta till våren, eller om man kan få en ny ruta innan dess :)
Besiktat XC90:n imorse, utan anmärkning. Var iofs förväntat då bilen är nyservad och inte så särskilt gammal, men man vet ju aldrig...
Igår kom tanten hem något skamsen. Bad mig att inte titta på bilen, som hon kört in i garaget.
Givetvis gick jag ut och kollade, med tanten småskrattande i släptåg.
6F9AEB1C-2457-473C-910F-25C12B6A4F39.jpeg
6F9AEB1C-2457-473C-910F-25C12B6A4F39.jpeg (4.16 MiB) Visad 499 gånger
Jag som tvättat bilen dagen innan!!! Och det mycket noggrant!!
  • 1
  • 1570
  • 1571
  • 1572
  • 1573
  • 1574
  • 1912

Kan man felsöka haldexen genom att ta ur s&au[…]

Koppla in ström på matarkabel till star[…]

@yrrol3 , Vill du ha fancy skivor så blir […]

Eftersom det ser ut att komma inifrån, under[…]