Moderator: Moderatorer

Äntligen fått fingrarna ur... och monterat dit 12v uttaget i skufferten. Jag fick riva ner allt för att hitta den lille rackaRn :roll:

Men nu äre gjort!

Bild

Tips från coachen.... glöm inte att det samlas regnvatten på regplåten när det regnar och bagagen är öppen. Jag fick nästan lära mig den hårda vägen hehe :D
Senast redigerad av 1 mxjolle, redigerad totalt 0 gånger.
mxjolle: Värt jobbet alltså? Överväger att smälla dit ett jag med, vet inte riktigt varför men känner att det kanske kommer till användning någon gång. :D

On topic:
Fyllde bettan med en tank E85 idag.
Bevittnade även när radarparet med S40in jag nämnde tidigare i helgen nu skulle ge sig av. De lyckades tråckla sig ur den "trånga" fickan ganska snabbt och knuffade bara till Clion framför en aaaaning. Efter att ha stått stilla med nosen utåt ett tag så tyckte de plötsligt att de skulle köra ut och gärna en hårsmån från SAABen som sakta rullat fram på raksträckan och tänkte köra förbi. Mest skrämmande är att de "kör" sådär medan de hade ett spädbarn i baksätet. :cry:
grillchips skrev:mxjolle: Värt jobbet alltså? Överväger att smälla dit ett jag med, vet inte riktigt varför men känner att det kanske kommer till användning någon gång. :D
För min del var det helt klart värt det... Fick tag på kontakten till en bråkdel av priset och kylbagen användes redan förra året, men då drogs kabeln temporärt genom baksätet in i 12v uttaget i baksätet. Jag är ute mycket och far o flänger, ena dan på en sida av Vättern, andra dan på den andra... sen om det blir motocross även iår så är det bra o kunna ta med sig maten i kylbagen om jag tar min bil till tävlingen och far tar husbilen. Sen blir det nog lite roadtrip på semestern också med sambon eller varför inte någon MTB utflykt.

Sen har jag hört också att "flest prylar när man dör, vinner" så det vore ju synd om den fördragna kabeln inte kom till användning i bilen^^ :D
mxjolle: Haha ja, visst är det så, flest prylar när man dör! ;) Ska ju faktiskt ut både en och förtiåtta gånger på långfärd i sommar så det kanske vore på sin plats att hinna fixa..
Användarvisningsbild
av joel80
Akta bara så du inte drar ur batteriet helt nu med kylväska inkopplad bak... det uttaget stängs ju inte av när du stänger av bilen. ;)
av Rage
Jag är inne på samma linje, det vore ju väldigt tråkigt att bara låta kabeln ligga gömd bakom panelen utan att komma till användning :lol:
Fick tag på ett uttag för drygt 100:- så ska ge mig på att montera någon dag med när det passar.
Flest saker när man dör vinner är det ju självklart som gäller :)

Ser ut som att det var lite jobb med att lossa panelen?
Rage skrev: Ser ut som att det var lite jobb med att lossa panelen?
Visst är det så, fast ändå inte. Enda problemet jag hade var vid baksätet. Den panelen närmast dörren och lite småbekymmer med plastkåpan vid bältet. Jag lyckades dock kunna vika undan dessa och få ut panelen ändå.
http://accessories.volvocars.com/Access ... (08-)_2010
joel80 skrev:Akta bara så du inte drar ur batteriet helt nu med kylväska inkopplad bak... det uttaget stängs ju inte av när du stänger av bilen. ;)
Jag har koll ;) Lusläser forumet seddu :-)-)
  • 1
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • 1912

Det är inte nedtill, under fönstren/rygg[…]

Cigg-uttag maxström?

Hur fungerar det generellt när en laddare kla[…]

Stämmer.

V60 sliter däck bak