Moderator: Moderatorer

av Secca
Fått min leverans från USA bestående av dekorpanel centerstack borstad aluminium, dekorpanel dörrar borstad aluminium, VOR textilmattor, eluttag för skuffen och ny växelspaksknopp, kunde glatt konstatera att trots att tull och svensk moms betalades sparade jag 2200Kr gentemot offerten från Rolf Ericson bil i Falun.
Blev så nöjd att jag bytte dekorpanel på dörrarna, växelspaksknopp och panelen runt växelspaken samt beställde polestar optimering! :D
Sålt min V70 T5.
Igår: blev växellådsoljan bytt, oj vilken oväntad skillnad det blev. Lockup låser nu mer enda ner till 1200 rpm.
idag: fyllt i några stenskott med färgpenna
Secca skrev:Fått min leverans från USA bestående av dekorpanel centerstack borstad aluminium, dekorpanel dörrar borstad aluminium, VOR textilmattor, eluttag för skuffen och ny växelspaksknopp, kunde glatt konstatera att trots att tull och svensk moms betalades sparade jag 2200Kr gentemot offerten från Rolf Ericson bil i Falun.
Blev så nöjd att jag bytte dekorpanel på dörrarna, växelspaksknopp och panelen runt växelspaken samt beställde polestar optimering! :D
Chysst! Varifrån beställer du?
av Secca
Fokuserad skrev:
Secca skrev:Fått min leverans från USA bestående av dekorpanel centerstack borstad aluminium, dekorpanel dörrar borstad aluminium, VOR textilmattor, eluttag för skuffen och ny växelspaksknopp, kunde glatt konstatera att trots att tull och svensk moms betalades sparade jag 2200Kr gentemot offerten från Rolf Ericson bil i Falun.
Chysst! Varifrån beställer du?
Jag beställer från: http://www.VolvoPartsWebstore.com, men ta offert från volvohandeln först för vissa grejer är de t.o.m lite dyrare på än i Sverige när tull,moms och frakt tillkommer. Momsen är 25% och tullen 4,5% på bildelar från USA. Inga problem med frakttider tog 9 dagar men då var påsken ivägen och strul från svenska postens sida, då de "glömde" kvar mitt paket på terminalen i Örebro i ett dygn, annars hade det nog gått snabbare.
Och till topic så gjorde jag klart bytet av dekorpanel på centerstacken, och imorgon blir det helrekond inuti och i med VOR mattorna.
Körde slut på soppa.. (men hann tanka innan det blev helt torrt...) Bild

Det irriterande var att det stod 240km kvar till tom tank när jag drog, 15 mil senare var den nere på ---. :( Dom sista 200km kvar stämmer så jävla dåligt.
  • 1
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 1912

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5