Moderator: Moderatorer

#1354482
Filippo76 skrev:
Stefanito skrev:Jag smekte i ny olja i lådan på min V70 2016 automat. Och i vanlig ordning så filmade jag det. :-)

Såg den där filmen nyss, bra där. Hur långt har din gått? Min XC70 -15 sköljde jag i 14 liter, och den hade då gått ca 14'.
Dessutom bytte jag haldexolja i den nyligen och det behövdes... Silen var rätt igensatt också.
Min har gått 13100. Jag har gjort en Haldex video också :)
#1354606
Köpt en julklapp till bilen. :-)
#1354657
EbbevonVolvo skrev:Köpt en julklapp till bilen. :-)
Hjulklapp? ;-)
#1354673
Micce1980 skrev:
EbbevonVolvo skrev:Köpt en julklapp till bilen. :-)
Hjulklapp? ;-)
:-D :-D :-D Nej, men jag letar faktiskt efter ett par 18" dubbfria vinterdäck, helst med Michelin, Continental eller Good Year. Inte Pirelli!
Julklappen är något helt annat. Tyvärr kan jag inte avslöja vad, då bilen brukar läsa här på detta forum. :-)
#1354769
Tvättade bilen igen, var ju 25:e senast. Tycker synd om mannen som tvättade sin röda V60 i båset bredvid. Rejäla tvättrosor, behöver en ordentlig polering. Vad använder man tryckluften till förresten?
Bilagor
v60-191219.jpg
v60-191219.jpg (1002.26 KiB) Visad 579 gånger
#1354770
Man kan till.ex. blåsa av det värsta vattnet från bilen. :-)
#1354789
Eller göra de andra i hallen döva. Jag ska börja ha med proppar sen de satte in tryckluft i hallen jag använder ifall någon tomte ska blåsa av hela bilen med den igen..

Jag tvättade också. Länge sen sist och nu bor bilen i garage igen så det håller sig någorlunda rent när den står parkerad.
#1354794
Vilka fina tvättbås!! Här i stan finns bara två trånga tvättbås i en gammal OKQ8 mack. Iofs bra högtryckstvätt plus tappvatten som nästan når kokpunkt. Jag tar med en anpassad trädgårdsslang och koppling så jag kan skölja bilen med varmvatten på vintern. Kallavfettningen tar tjäran mycket bättre när lacken inte är minusgrader. Längtar till helgens tvätt. Kan bli Hydr02 el nått sprayvax efter tvätt ;-) Skulle vilja ta av och tvätta fälgarna för dom är nästan svarta.

Jo jag tankade imorse. Nollas trippmätare vid service?? Tyckte att den hade dragit mycket 🤔 Tvättade snabbt av strålkastarna fram, vindruta, backkamera och handtaget bak. Tog en kökssvamp med lite bilschampo och en vattenkanna med varmvatten. Mår inte bra när bilen är så smutsig.
Senast redigerad av 1 Perra83, redigerad totalt 0 gånger.
#1354797
Någon som har koll på om det finns någon bra gds HALL i helsingborgs området? OKQ8 verkar inte ha någon här utan närmsta är Landskrona.
  • 1
  • 1236
  • 1237
  • 1238
  • 1239
  • 1240
  • 1865
2023 xc60 fälgar.

Tack, är villig å hålla med, mer […]

Tack för svaren. Volvo backade upp er ang&ari[…]

Absolut, dom sakerna sker. Men så överb[…]

AQ130 läckage

Det är väl den här som behövs:[…]