Moderator: Moderatorer

Bytte olja i lådan i helgen. Var väldigt fräsch som kom ur, knappt skillnad. Fantastiskt på 13000 mil, med endast ett 2,5L byte vid 7000.
Däremot hade min åf, som bytte sist, dragit pluggen SÅ IN i *******
Så den får man byta då, ser ut som sju svåra år...

Bytte även på brorsans xc60, som gått lika långt. Ur den kom det en svart historia, så det var dags.
Användarvisningsbild
av SebSE
Jallemet skrev:Gjort och gjort, sitter mest och är förbannad över att postnord verkar tagit över all distribution av gods från Tyskland, tidigare när DHL och UPS skött leveranserna tog det 5 arbetsdagar.

Nu har jag väntat på olja från Levoil sen den 13:e, det senaste paketet från autodoc tog 10 arbetsdagar.

Än värre är att jag inte får något vettigt besked varken från leverantör eller speditör vad som händer.
Här kan paket bara slumpmässigt spendera en vecka på terminalen i Väddesta.
De har även lyckats märka om ett paket till mig. Dvs med en helt ny mottagare. Dock hamnade det hos rätt ombud och de hade lyckats scanna in båda lapparna så jag kunde hämta ut det.

Annars känns det som om att de flesta logistikbolagen har sin lågavlönade och omotiverade personal. Man får vara glad så länge man får leverans av de som gör sitt bästa. Och hoppas att stolpskotten inte kommer för ofta...
Inget alls rent fysiskt.
Däremot har jag bokat tre färjelinjer som jag ska ta med bilen på om några veckor... Och fler lär tillkomma. :-)
Bytt ratt.
Blev ett skapligt lyft från en standard fyrekrad med drygt 11000 mil på nacken och diverse småskavanker till en treekrad med paddlar och 6 mil på nacken!
Tackar JB för mycket snabb hantering när jag väl fick tummen ur!
Beställt två nya framskivor. Har haft vibrationer fram nu i ett par veckor och skivorna är bara tre månader gamla. Vet att jag fick tvärbromsa i en korsning och efter det kändes det inte perfekt längre... Tänkte prova ATE ceramic beläggen. Men det finns risk för att jag blir missnöjd. Greenstuf är det ett jäkla nyp i. 1178kr för två ATE 336mm skivor känns nästan lite billigt. Finns det några värstingskivor till våra Volvobilar?
Perra83 skrev: tis 02 jul 2019, 22:52 Beställt två nya framskivor. Har haft vibrationer fram nu i ett par veckor och skivorna är bara tre månader gamla. Vet att jag fick tvärbromsa i en korsning och efter det kändes det inte perfekt längre... Tänkte prova ATE ceramic beläggen. Men det finns risk för att jag blir missnöjd. Greenstuf är det ett jäkla nyp i. 1178kr för två ATE 336mm skivor känns nästan lite billigt. Finns det några värstingskivor till våra Volvobilar?
Hur mycket vill du öppna plånboken? :-)
https://www.vivaperformance.com/brake-kits-7/
fjohan82 skrev: tis 02 jul 2019, 23:15
Perra83 skrev: tis 02 jul 2019, 22:52 Beställt två nya framskivor. Har haft vibrationer fram nu i ett par veckor och skivorna är bara tre månader gamla. Vet att jag fick tvärbromsa i en korsning och efter det kändes det inte perfekt längre... Tänkte prova ATE ceramic beläggen. Men det finns risk för att jag blir missnöjd. Greenstuf är det ett jäkla nyp i. 1178kr för två ATE 336mm skivor känns nästan lite billigt. Finns det några värstingskivor till våra Volvobilar?
Hur mycket vill du öppna plånboken? :-)
https://www.vivaperformance.com/brake-kits-7/
Hahaha ja visst finns det rejäla grejer 😄 Jag tänkte mer om det fanns bara "bättre" bromsskivor som passar originalbromsoken. Jag handlade på mister auto och där listades inget roligare än det jag köpte.
Annars finns Polestar bromsarna som passar fint.
batmac skrev:Hämtat den, så nu börjas det om igen :)

Bild
Välkommen tillbaka! ;)
  • 1
  • 1151
  • 1152
  • 1153
  • 1154
  • 1155
  • 1912

Sätta en slang på avtappningen i block[…]

Jag har fått ihop den för hand, men d&[…]

Vilken grad på slipduk rekommenderar du? […]