Perra83 skrev: ↑tis 22 jan 2019, 22:19
fjohan82 skrev: ↑tis 22 jan 2019, 20:29
Beställde en ny uppsättning textilmattor från en skrot i söndags, som jag fick hem idag.
De är helt nya (inplastade) till en MY18 R-design, ser mer rejäla ut med annan struktur, blir nog bra!
Dessutom kom det ett brev om att bilen ska besiktigas senast 31 maj...
Upp med en bild på mattorna!!!!!!!!! Kan det skilja mot mina -16?
Besiktning är inget att skämmas över. Jag besiktade mer än ett halvår i förtid, det var inga problem. Jag vill nämligen inte besikta på vintern utan på sommaren när jag kan köra in med en nytvättad bil. Samma med service. Ska boka i slutet av sommaren senast. Egentligen ska den va på service typ nu eller tidigare. Men vädret är piss och jag mår dåligt om ja måste lämna in en isig och äcklig bil.
Jag kan ta en bild när jag kommer tillbaka hem ikväll.
Mina tidigare sommarmattor är helt släta (vilket gör att det lätt och snabbt blir märken efter högerfotens häl) medan dessa är typ ribbade, eller hur man ska förklara det. Har ingen aning om hur tidigare årgångars R-mattor ser ut dock...
Kan bara instämma, vill försöka undvika att lämna in bilen denna tidpunkt. Kan inte vara kul att jobba med en saltindränkt bil. Jag tror dessutom att en städad och tvättad bil blir bättre bedömd och "mer omhändetagen".
Sen att det finns folk som lämnar in bilar som ser ut som en sopcontainer är en annan sak...

Volvo V60 D4 MY17 aut. BSR Steg 1+, Summum, Electric silver, Polestar chassi/optimering, 19" Bor, H/K mm...