Moderator: Moderatorer

frasse4 skrev: tor 20 dec 2018, 12:48 Köpte nytt batteri, det gamla hade tyvärr kastat in handduken efter att ha stått oanvänt i 1 år. Sedan åkte jag och besiktigade utan anmärkning :-D
IMG_20181220_144230.jpg
För mig skulle det vara värt ett nytt batteri i månaden med det klimat som du har nu :-D :-D

Mike
Måtte folk sköta sig, vill EJ ha dörruppslag.
Bild

Skitig som ett jehu, så jag ska försöka hinna spola av henne idag. Måste fylla på spolarvätska också.
Mätaren står på 987 mil nu, tips på vad man ska unna henne när hon fyller 1000? :-D Funderar på nya hjulbultar (med invändig torx/insex) eller chrome delete.
Åh. Är du redan klar med ditt nya garage? GOD JUL. :-)
Inga dörruppslag men blev nästan instängd av någon med en större bil än de kunde köra. Precis så jag kom in i bilen. Dessutom var den jäkligt smutsig..
Bilagor
IMG_20181221_114914.jpg
IMG_20181221_114914.jpg (637.47 KiB) Visad 1415 gånger
grillchips skrev: fre 21 dec 2018, 09:29 Måtte folk sköta sig, vill EJ ha dörruppslag.
Bild

Skitig som ett jehu, så jag ska försöka hinna spola av henne idag. Måste fylla på spolarvätska också.
Mätaren står på 987 mil nu, tips på vad man ska unna henne när hon fyller 1000? :-D Funderar på nya hjulbultar (med invändig torx/insex) eller chrome delete.
Tona rutorna ögonblickligen!
grillchips skrev: fre 21 dec 2018, 09:29 Måtte folk sköta sig, vill EJ ha dörruppslag.
Bild

Oj, snart 1000 mil imponerande att den inte gått längre då jag förstår att du haft den sen April :D Min V60 uthämtad i början av November passerar snart 700 :D

Min behöver sig också en tvätt. Vädret i Skåne är just nu allt annat än tvättvänligt då det bara regnar. Det har dock inte stoppat Mr. Saltbil från att vara ute och därav ser alla bilar hemska ut vid minsta väta på vägen.

Förövrigt så undrar jag hur folk upplever bakkameran vid dåligt väder? Min blir skitig Direkt! Hoppas på att lite stänkskydd bak ska åtgärda så att det inte stänker upp en massa?
Lockis skrev: fre 21 dec 2018, 20:55
Bild

Oj, snart 1000 mil imponerande att den inte gått längre då jag förstår att du haft den sen April :D Min V60 uthämtad i början av November passerar snart 700 :D

Min behöver sig också en tvätt. Vädret i Skåne är just nu allt annat än tvättvänligt då det bara regnar. Det har dock inte stoppat Mr. Saltbil från att vara ute och därav ser alla bilar hemska ut vid minsta väta på vägen.

Förövrigt så undrar jag hur folk upplever bakkameran vid dåligt väder? Min blir skitig Direkt! Hoppas på att lite stänkskydd bak ska åtgärda så att det inte stänker upp en massa?
Antar att du har nya v60in, har själv förra generationens och vet inte huruvida backkameraplaceringen skiljer eller inte. Men min blir skitig på några få mil i blöta saltade vägar, trots att jag har stänkskydd bak.
Fick äntligen monterat vinge med bromsljus på v7in..vilket lyft, absolut värt den tusenlappen den kosta..
Byta kamrem o packbox på veven.
Kamremmen var bytt enl servicebok för 2000 mil sen men brythjulet glappa ganska rejält o det var ganska nerdränkt med olja vid veven.
Var såpass nu att delar löstes upp från remmen o lämna en geggig rand i kåpan.
Får hoppas det håller tätt nu.
klirre skrev: fre 21 dec 2018, 22:36 Antar att du har nya v60in, har själv förra generationens och vet inte huruvida backkameraplaceringen skiljer eller inte. Men min blir skitig på några få mil i blöta saltade vägar, trots att jag har stänkskydd bak.
Stämmer bra!

Jao, den sitter uppe till höger ovanför reg skylten. Lite tråkigt att den alltid är skitig.
VW har ju helt klart en bra lösning där genom att stoppa i emblemet. Tyvärr har inte volvo något sådant emblem att gömma i.
BMW's kamera verkar också vara bättre. Är lite frågande till hur skiten tar sig dit om inte stänkskydd hjälper?
  • 1
  • 1041
  • 1042
  • 1043
  • 1044
  • 1045
  • 1912

Sätta en slang på avtappningen i block[…]

Jag har fått ihop den för hand, men d&[…]

Vilken grad på slipduk rekommenderar du? […]

Högt motorljud

Har en helt ny T6 laddhybrid och upplever att mo[…]