Moderator: Moderatorer

Gurkburk92 skrev: sön 22 dec 2024, 16:22 Köpte ett kontant kort Sim till min V60 för en månad sedan. 16gb, man fick tydligen 10gb extra på 10gb Sim.

Var mest för att testa... Men att lägga 200kr på något varje månad som inte kommer nyttjas fullt känns ju kass.

Finns de bättre alternativ? Abonnemang hos Telenor på de här skulle kosta 269kr, hutlöst pris..
Du ska ha ett kort för "mobilsurf" på Telenor. Jag beställde ett som gäller 2 år med 100gb för 625 kr..alltså 26 kr/mån.
Du kan även välja 40gb i 2 år för 575kr..men den lilla extrasumman upp till 100gb ser jag som försumbar.
Detta är alltså ett datakort som inte går att ringa från (men innehåller ändå ett nr)
Klart mest gb för pengarna.
Jag backade upp på en skogsväg och det var en ganska hög kant av is, då jag åkte iväg dunkade det till där bak då bilen tog i isen. Det böjde upp plattan som kontakten till släpvagnen är monterad på, den blev böjd 90 grader så den vände rakt upp. Lyckades bända tillbaka den...
DennisCA skrev: lör 01 mar 2025, 16:46 .. Lyckades bända tillbaka den...
Skönt med fel som går att lösa med handkraft :-D
Kommer att tänka på då jag parkerade min första bil (Taunus -76) i lingonriset intill en skogsväg. Där fanns en stubbe men den var väldigt låg så jag parkerade över den, vad är problemet?
På hemresan märkte jag att bränslemätare stod på halv trots att jag tankat nyligen, tittar i backspegeln och ser en mörk strimma på vägen bakom bilen. Kollar under bilen och mycket riktigt, stubben hade rivit ner bränslereturen och röret hade glidit ur vid en slangkoppling. Gick att trycka tillbaka på plats. Kändes lite surt med allt utspillt bränsle :crying:
Lite spännande att åka hem med underredet sprayat med bensin men det gick bra. :oops:
Provade biltemas "keramiska" shampo idag, det började ju se bättre ut åtminstone. Den verkar ha mera gläns än vanligt nu.

Bild

Bild

Bild

Och kollar lite på rosten som bilen har. Tanken är att ställa av bilen mot våren och använda sommarhalvåret för att jobba på den.

Framskärmen vänster sida
Bild

Hundbenet höger sida, vänster behöver lite arbete också men det ser annars bättre ut.
Bild

Framskärm höger sida
Bild

Och ja bakluckan är i dåligt skick också. Osäker om jag ska prova rädda den eller köpa en ny, har ej hittat en tillräckligt rostfri baklucka som vore värd att köpa.
Idag var det runt 0 strecket eller just över och ingen sol, men det var torrt väder. Så jag passade på med Sonax Plastic Restorer på alla gummi och plastdetaljer.

Försökte mig på några före och efter bilder:
Bild

Bild

Här syns det kanske bättre:

Bild

Bild

Hela bilen gått igenom, rails, gummilister, stötfångare, ja allt jag kom på.

Bild

Bild

Bild
Beslutsångest för vår V70.

Michelin-gubbe som jag är tittade jag i första hand på alla varianter på Primacy och Pilot Sport men priset på Goodyear EfficientGrip Performance 2 var oslagbart, under tusingen per däck.

Beställt och klart, kommer nästa vecka.

Nu har jag istället börjat titta på vinterdäck till min V50, sinnessjuka priser på 205/50-17. Jag hade en idé att köra vinterdäck på originalfälgarna men som det ser ut i plånboken får jag nog låta plåtfälgarna på 15" leva några år till.

@Jallemet

https://aeromotors.se/kataloog/article/ ... 2-kormoran
Jag har Kört på dessa sen 2020, tillverkade i EU, Serbien. Michelin ägda.
Har fungerat ypperligt, lite sämre i vått än premium dok. Vinterdäck behöver inte vara så dyrt.

Beställde även två Firestone Roadhawk 2, tror de tillverkas i Polen för 1115kr styck 225/50R17.
Gratis frakt och inga avgifter. Tack till han som tipsade om Aeromotors!

https://aeromotors.se/kataloog/article/ ... -firestone
Äntligen fått på sommardäcken.
XC90-27.jpg
XC90-27.jpg (2.71 MiB) Visad 591 gånger
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte s[…]