Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RUNNIL
Här kommer en fråga som ev. är helt fel ute- Ja jag har letat med ljus o lykta på forumet men ibland är det svårt.
När det gäller elbilar så rekommenderar man att ladda batteriet till 80& för att batteriet skall hålla över tid ( ej degeneras.
Vad gäller för laddhybrid V60 ? Jag har inte sett något överhuvudtaget om detta och om det vore så hur gör man ?
Ev kan ovanstående vara svaret på frågan = inte aktuellt. Men frågar här då det brukar vara någon som är insatt .

Mvh
Användarvisningsbild
av bem
Har aldrig under mina snart 3 års användande av V90 laddhybrid sett annat än man laddar fullt. Det går visserligen se i Volvo Cars appen (i alla fall om man har Google infotainment i bilen) hur många procent batteriet är laddat men jag laddar alltid fullt. Har aldrig sett nån inställning i bilen eller appen där man skulle kunna begränsa laddningen till 80%. Kanske går med vissa laddboxar, har ingen aning.
Senast redigerad av 2 bem, redigerad totalt 0 gång.
Bilstein på R-Design

Det är ingen skillnad på dämparna […]

Batterifråga?

har lämnat 70 serien nu och har bara en my24 […]

Nej det är inte de yttre plastglasen jag t&[…]

Hade liknande problem för några å[…]