Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sasjjj
Jag har sett / känt att Pilot Assist inte är jättesmidig på att hålla stabil riktning. Det är inget fel på funktionen, bilen håller sig klart inom linjerna, men den vandrar så att säga lite i sidled även när vägen är spikrak. Inte speciellt störande enligt mig, men en intressant iakttagelse.

Handlar kanske om bristande kalibrering av systemet vid byte av vindrutan. Den är nyligen bytt, men jag tycker att upplevelsen var likadan även innan bytet. Vad säger ni andra?
av LJN
Håller med TS, pilot assist på min XC60 my2023 upplevs som vinglig och lite orolig. Funktionen var klart bättre på min g:a V90CC my 2019. Billigare hårdvara eller sämre mjukvara?
av Cokeisit
Jag upplever att den blev sämre efter någon uppdatering i slutet på förra året.

För min del tycker jag den drar sig alltför långt mot höger när man kör i ytterfilen på t.ex motorväg och helt plötsligt korrigerar den sig och det blir svajigt. Den är dock sämre överlag än tidigare.

V90CC MY22
av Sasjjj
Min vindruta byttes inte på Volvo, men när jag tänker efter är jag ganska säker på att det inte är någon skillnad mot före bytet.
Användarvisningsbild
av bem
Tycker Pilot Assist är sisådär att hålla bilen på vägen, mellan de vita linjerna. Jag tycker bilen vandrar i sidled en hel del. Vid kurvor vet man aldrig riktigt hur det ska gå. Jag brukar roa mig med att se hur styrhjälpen skall klara kurvor. Oftast klarar styrhjälpen det rätt uselt och jag får ofta gripa in och hålla bilen på vägen.Har V90 med Google infotainment, MY22 early, kört med bilen snart 3 år och 3 tusen mil. Har haft alla versioner på mjukvaran som funnits till V90 sen Google infotainment infördes på V90 (det skedde på MY22 early). Har f.n. mjukvaruversion 2.14.3.
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
B200ft svårstartad

Har kollat och jag hittar bara en temp givare som […]

Vilken packbox ?

Tack så mycket för svaret. Glömde […]

Tror det kan vara svårt att komma åt a[…]

Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

eftersom det är vitt så lägg lite […]