Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är det någon mer än mig som drabbats av återkommande problem med att mobilappen inte får kontakt med bilen? Och när den har kontakt så är laddnings- och batteristatus fel? Även Internet går ned då och då? Så jag har fått göra reset av kommunikationsmodulen, google och logga ur appen och sedan logga in i igen flera gånger? Är det buggar i mjukvaran 2.11?

Bilens system har tidigare fungerat "hyggligt" stabilt över sommaren. Några tips om ovanstående? Bilen är en XC60 Recharge MY23 Late och App version är 5.32.0
Senast redigerad av 1 LJN, redigerad totalt 0 gånger.
Fick min bil i fredags och allt fungerade fint fram till idag. Ingen kontakt med internet, flera omstarter av modem och infotainmentsystem så fick jag tillslut kontakt men nu fungerar inte Körjournal :bored:
Tyvärr verkar det bara som att det är att vänja sig :-(
Varit och är mycket strul med både appen och programvaran i bilen, hade min bil (XC60 T6 early 23) på service igår och påpekade endel fel som jag ville att dom skulle kolla och fick svaret av min ST att det är ju en Google bil du har! Dom verkar också lite uppgivna i veerkstäderna tyvärr.
Han nämde att Volvo ska starta ett utvecklingsbolag som ska ta fram nya programvaror till sina bilar :-o Trodde dom redan hade en sådan avdeling på volvo!? :-o
Skumt, idag så fungerade allt igen. Pratade med ÅF och han nämnde att dom hade problem igår på några bilar som skulle levereras samt att de hade heller ingen möjlighet att koppla upp sig till internet.
Idag så såg jag även att mjukvaran var version 2.12 i bilen och körjournalen loggar som den skall.
När jag hämtade bilen vid leveransen så visades ingen information om version utan den visade endast Volvos hemsida om mjukvaran och historiken...
Något har skett i natt hos Volvo och deras servrar i alla fall.
Upplever ingen lagg i apparna när jag testade Radio, maps och spotify m.m.
..JL
lpc123 skrev: ons 25 okt 2023, 10:34 Tyvärr verkar det bara som att det är att vänja sig :-(
Varit och är mycket strul med både appen och programvaran i bilen, hade min bil (XC60 T6 early 23) på service igår och påpekade endel fel som jag ville att dom skulle kolla och fick svaret av min ST att det är ju en Google bil du har! Dom verkar också lite uppgivna i veerkstäderna tyvärr.
Han nämde att Volvo ska starta ett utvecklingsbolag som ska ta fram nya programvaror till sina bilar :-o Trodde dom redan hade en sådan avdeling på volvo!? :-o
Ja utveckling finns väl, de bprde väl snarast satsa på att börja bygga en test- och verifieringsavdelning. För den kan väl ändå inte finnas, i så fall borde någon hälsa dem att fikapausen är slut.
bem skrev: Så bra att Volvo öppnar ett mjukvarutestcenter. Verkar verkligen behövas enligt min erfarenhet, efter ha kört min Volvo "Google" bil (V90 Recharge) i 26 månader.
10 månader kvar alltså? Då börjar det bli dags att fundera på nästa bil. Du har lite försiktigt sagt att det kanske inte blir en Volvo igen. Jag tog också privatleasing på den bil jag har nu och jag tycker inte alls om det. Jag säger att ”Det är inte min bil! ”. Nä inte privatleasing en gång till. Det känns inte bra för min del, jag vill äga bilen!

Hur tänker du, är du okay med privatleasing och vad blir nästa bil? :-)
Jag för min del ska hålla lite koll på nya modellen av VW Passat som kommer nästa år:) Eller Skodas motsvarande modell. Nya Passaten ska byggas av Skoda.
EbbevonVolvo skrev: fre 27 okt 2023, 11:03
bem skrev: Så bra att Volvo öppnar ett mjukvarutestcenter. Verkar verkligen behövas enligt min erfarenhet, efter ha kört min Volvo "Google" bil (V90 Recharge) i 26 månader.
10 månader kvar alltså? Då börjar det bli dags att fundera på nästa bil. Du har lite försiktigt sagt att det kanske inte blir en Volvo igen. Jag tog också privatleasing på den bil jag har nu och jag tycker inte alls om det. Jag säger att ”Det är inte min bil! ”. Nä inte privatleasing en gång till. Det känns inte bra för min del, jag vill äga bilen!

Hur tänker du, är du okay med privatleasing och vad blir nästa bil? :-)
Jag kan absolut tänka mig en V90 Recharge laddhybrid igen. De nya har ju större hybridbatteri (18,8 kWh jämfört med 11,6 på min) och kraftigare elmotor (143 hk jämfört med 87 hk på min). 2-fasladdning är ett plus på de nya också. Och så slipper man en gång till vara med om mjukvaruproblemen, funkar hyfsat nu (men en större bugg finns f.n.).
Volvo privatleasing blir det aldrig igen på en bil. Möjligen Care by Volvo (det fanns inte på V90 när jag bytte senast, fråga och de kolla men det fanns inte på den modellen då).
Jag gick in på Volvo Cars hemsida i morse och skulle kolla lite på en V90 Recharge men det gick inte komma vidare med konfigurerbar bil. Samma med V60 Recharge. Varför en V90 Recharge (och V60 Recharge) inte går att beställa f.n. vet jag inte. Möjligt det går beställa som Care by Volvo bil igen nån gång i framtiden. Får vi hoppas.
Har ju kört Volvo sen 1979 med några snedsteg och skulle väl kunna tänka mig en Volvo igen (V90 Recharge). Men som det ser ut nu går det inte ens beställa en med Volvo by Care. Så det är möjligt det får bli ett annat fabrikat om det inte går beställa en V90 Recharge. Det börjar dra ihop sig tidsmässigt att beställa en ny bil om jag vill ha en när nuvarande skall lämnas tillbaka i aug. 24.
Varför byta? XC60

Det spelar nog ingen roll vad andra tycker, du har[…]

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]