Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TobiasHieta
#1553756
Kod: Markera allt
Updates in software 2.11
Software release date: 2023-09-04. The software will be available through OTA within two to three weeks after the software release date. Updating the software to the latest version also includes previous updates.

Schedule software updates
This update includes a new feature that lets you schedule the installation of future software updates.
Set the installation to happen when you don't need your car and the latest software update will automatically install.

Introducing the YouTube app
Now you can watch YouTube in your car. Watch videos while you're charging or taking a break from the road. You can sign into your own YouTube account to watch your Subscriptions and get recommendations.

Schedule charging with your phone (early MY2022 only)
Schedule charging remotely with the Volvo Cars app on your phone.
Select the home tab in the Volvo Cars app, then select the charging icon (it looks like a lightning bolt).
Set the charging time frame that's convenient for you.

Improvements and fixes:
• The towbar folding function has been improved to be more responsive.
av Camelen
#1553860
Vore bättre om de hade prioriterat zoom funktion på backkameran istället för att det tar 1sekund mindre för dragkroken att "ramla" ner. Zoom funktionen finns ju i Sensus bilar men inte i Google bilarna.
Användarvisningsbild
av poseidon
#1553867
Det finns en del andra funktioner som fortfarande saknas iom övergången till Google.

Nedvinkling av bara 1 backspegel tex.
Användarvisningsbild
av Swehiort
#1553915
poseidon skrev:Det finns en del andra funktioner som fortfarande saknas iom övergången till Google.

Nedvinkling av bara 1 backspegel tex.
Som jag förstår det är den funktionen bara tillgänglig om man har elstolarna med minne.
Användarvisningsbild
av poseidon
#1553933
Det har jag.

Jag minns det som att det är antingen att båda vinklas eller ingen iom Google.
Man kunde välja att bara ta ned passagerarspegeln förr.
Användarvisningsbild
av bem
#1553972
Fick mjukvara version 2.11 idag 6 sept. i samband med 2000-milaservice på min V90 T6 Recharge MY22 early. So far so good. Har kört en del i eftermiddag, inga problem hittills.
av Pear4Life
#1555978
Nu har bilen försökt å uppdatera 3ggr... utan att lyckas... hmm.. får väl invänta 2.12 då.. då 2.11 inte verkar mottas av min bil ;-)

Någon annan som upplever samma problem?
V60 T6 Recharge Early 2023
av lpc123
#1555991
Jag har uppdaterat min och det gick smidigt. Dock så står det nu mera i appen att det är FEL på körjournalen. Mitt Volvo konto hade loggats ut i bilen men efter jag loggat in igen funkar det inte i appen?! Ser i bilen att den loggar resorna men kan inte läsa av dom i appen!
Bil.jpg
Bil.jpg (164.08 KiB) Visad 2526 gånger

Du behöver inte ta loss hela motorn för […]

Jag tänker sammanfatta mina problem med avgas[…]

V70 2008 bakluckan låser ej

Kabelstammen går i mitten, tror dom tidigare[…]

Irriterande ojämn blinkers

Nja, det gör de ju, det är bara en fr&ar[…]