Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TommyHje
Hej alla kunniga!
Jag har precis kört bilen en sväng när jag fick meddelandet i skärmen "boka service".
Bilen har gått i nu läget 13.318 mil.

Vad/var kan jag se vad det är för service som ska göras?
Kan jag se detta någonstans och även få ett pris på det?

Mvh. Tommy
av UnleashFusion
TommyHje skrev: fre 04 aug 2023, 19:38 Hej alla kunniga!
Jag har precis kört bilen en sväng när jag fick meddelandet i skärmen "boka service".
Bilen har gått i nu läget 13.318 mil.

Vad/var kan jag se vad det är för service som ska göras?
Kan jag se detta någonstans och även få ett pris på det?

Mvh. Tommy
Du kan åka in till närmaste Volvo ÅF, ange miltal&regnr för vad deras dator säger och begära offert innan du bestämmer dig ifall du vill boka eller ej. / eventuellt begära offert på t.ex. Mekonomen/Meca(om det finns där du bor) via online och begär offert och invänta på svar.

Kamrembyte är vid 15000mil/10år, det som inträffas först. så det är möjligt att det är väl vanlig underhållsservice(oljebyte, luft-, kanske kupéfilter)
av TommyHje
Ja jo det förstår jag att jag kan åka till bilia,men tänkte mer om jag kan hitta en serviceplan på detta i bilen eller nätet typ!?
av UnleashFusion
TommyHje skrev: fre 04 aug 2023, 19:46 Ja jo det förstår jag att jag kan åka till bilia,men tänkte mer om jag kan hitta en serviceplan på detta i bilen eller nätet typ!?
gå in på car.info , skriv in regnummer och scrolla ner till "serviceintervaller", bara en indikation när det bör bytas. dessvärre finns nog inte serviceprotokoll av den nya SPA(iallafall kan jag inte hitta)

Volvo v70 reglermotorer flera stycken stannat p&ar[…]

Tack för ditt svar. Menar du att skruva loss […]

OM RYSSEN KOMMER

+20 miljoner svalt ihjäl i Sovjet/Ryssland u[…]

Hejsan! Fick du ordning på detta fel? Har pr[…]