Man kan undra om Volvo, om de har kvar laddhybrider till MY25, kan få till ett 4:e batterilager så räckvidden blir sisådär 10 mil på el i en Volvo laddhybrid. Men jag gissar Volvo knappast tagit höjd för att kunna klämma in ett batterilager till i bilen utan de tre batterilager som är idag sen MY22 late på Volvo laddhybrider är nog vad dagens Volvo laddhybrider kommer fortsatt ha framöver. Men om så vore fallet att 4 batterilager skulle komma skulle en Volvo laddhybrid kunna vara ett alternativ när jag skall beställa ny bil så småningom. Beror ju på leveranstiderna när man kan behöva beställa. Man kunde ju önsketänka att Volvo slängde ur Google infotainment och återgick till Sensus om man skall vara lite stygg.
Lite exteriör facelift kanske borde komma på några modeller snart? Tygklädsel som standard på Comfortstolarna skulle jag önska som en interiör facelift istället för skinnklädsel på Comfortstolarna. Jo det finns ulltyg som option för 17 tkr extra... men jag menar mer vanlig tygklädsel på Comfortstolarna, som standard. Förmodligen blir MY25 osv så att man har allt färre val att göra och så blir bilen dyrare förstås. Det ser man ju knappast fram emot. Kanske nån ny spännande färg? Hoppas i så fall nåt annat än nån "grey...". Vore cool om de kunde komma med nån HUD som är lite större på rutan än dagens HUD, det skulle jag uppskatta.
Och strömsnålare samt bensinsnålare är aldrig fel. Kanske en ljudanläggning mellan Harman Kardon och Bowers & Wilkins, för de som är beredd slanta upp något mer än HK men inte så mycket som en B&W kostar. Det finns rätt mycket de kunde förbättra. Nog mycket bara i mjukvaran i Googlebilarna de kunde "facelifta" och göra bättre. Knaket i bromsarna finge de gärna få bort på MY25:or. Det känns ibland som man kommer åkande i en riktig skorv när man bromsar och det låter som jag vet inte vad, knak och brak om bromsarna. Jo jag vet det är en "egenskap" men den egenskapen får de gärna ta bort.
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.