Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Evogubbe
Hej, undrar om det går att sänka min V60 mildhybrid något? Den har bladfjädrar bak med distanser som jag hört går att byta ut och vart får man tag på det Isf? Nu är den så sjukt hög framförallt i bak. Skulle vara tacksam för hjälp och info om hur andra här har gjort.
Mvh Conny
Användarvisningsbild
av bem
Trådskaparen skrev sänka den något.
Finns väl andra anledningar än enbart högre frigång som Cross Country kan föredras, t.ex. AWD och utseendet med skärmkanterna osv. Vad anledningen till att trådskaparen vill sänka sin bil något behöver vi väl inte lägga oss i anser jag.
Användarvisningsbild
av Rasseman
bem skrev:Trådskaparen skrev sänka den något.
Finns väl andra anledningar än enbart högre frigång som Cross Country kan föredras, t.ex. AWD och utseendet med skärmkanterna osv. Vad anledningen till att trådskaparen vill sänka sin bil något behöver vi väl inte lägga oss i anser jag.
Håller med, har man inget vettigt att komma med så kan man knipa Bild

Volvo V60 T5 R-Design 2020

av binkie
Rasseman skrev: lör 22 jul 2023, 08:29
bem skrev:Trådskaparen skrev sänka den något.
Håller med, har man inget vettigt att komma med så kan man knipa Bild

Volvo V60 T5 R-Design 2020
Och du känner att ditt inlägg bidrog mycket till ts fråga om sänkning? Snacka om att kasta sten i glashus..
Användarvisningsbild
av ShogunX
Även om jag själv aldrig hade funderat över sänkning på en sådan bil kan jag förstå tankens existens. En V60 Cross Country blir ju trots allt inte en vanlig V60 bara för att den är sänkt. Har sett åtminstone en sänkt sådan på forumet som länkas i inlägget ovan.
Varför byta? XC60

Det spelar nog ingen roll vad andra tycker, du har[…]

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]