Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kenneths
Hejsan Volvovänner!
Jag har just beställt en XC60 T6 laddhybrid Ultimate och undrar lite spänt hur långt jag kan förvänta mig att bilen kommer på ren eldrift i verkligheten?

Tack på förhand!
av TobiasHieta
Har haft min XC60 recharge T8 i tre veckor nu. Vi har inte kört nån längre resa, men min fru kör till stallet 3mil bort där ungefär 2mil är motorväg och resten småvägar och då brukar batteriet vara tomt efter hon kört fram och tillbaka.

Men då använder hon inte Google Maps för smart energiföredelning och hon tycker om att trycka på gasen :)

Tror man kommer upp till 7-8 mil om man kör lite lugnare och håller sig från motorvägar. Jag är nöjd med hur mycket jag kan köra på el!
Användarvisningsbild
av Perra83
Det finns ett gäng med tester på Youtube. Vi har kört över 8mil på en laddning med V60 T8. XC60 borde komma ungefär lika långt.
av Dimman127
Hur är själva bensin förbrukningen på xc60n? Alltså utan att ha laddat batteriet? Gärna om ni har några siffror i stads körning men även lång resor.
av Mrpandy
Vi har haft vår T6 i lite över ett år och jag skulle vilja säga att under vintern så stod det 72 km när vi körde på morgonen och nu i maj är det mellan 72-81 km. Skulle vilja säga att vi kommer mellan 70-77 km. Så det fungerar riktigt bra tycker jag.
av Mrpandy
Körde till Hemsedal ifrån Göteborg på sportlovet med box och då tror jag den drog 0,85 upp och 0,77 hem. Tycker det är helt ok. Kollade även av antal takningar vi har gjort och vi har kört lite över 2800 mil och tankat 917 liter ( då körde vi nästa 3 veckor i Europa förra sommaren utan att ladda)

Enkla sanningen är ja. Du tar bort askkoppen[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]