Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Skulle koppla på ett släp med ved för hemtransport och jag brukar oftast öppna förardörren på glänt vid "precisionsbackning" Men icke, bilen ville inte röra sig en cm med öppen förardörr...

Är inte detta lite överkurs i säkerhetstänket? Köra framåt går bra men inte bakåt. Jag kör även en större husvagn sommartid där backning förekommer.
LJN skrev:Skulle koppla på ett släp med ved för hemtransport och jag brukar oftast öppna förardörren på glänt vid "precisionsbackning" Men icke, bilen ville inte röra sig en cm med öppen förardörr...

Är inte detta lite överkurs i säkerhetstänket? Köra framåt går bra men inte bakåt. Jag kör även en större husvagn sommartid där backning förekommer.
Det har väl inte gått att backa med öppen dörr på många år , det gick inte på min v60 2014 heller
selec skrev:För att parkera en bil utan bälte och med öppen dörr – upphäv P-läget genom att lägga i R eller D igen.
https://www.volvocars.com/se/support/ca ... 51044772c8
Tack för det tipset! Ska provas. På min g:a V90cc my2019 fanns ingen ”spärr” mot backning med öppen förardörr.
På min V60 T8 MY21 är det inga problem att backa med öppen dörr. Första gången man försöker backa så lägger den in P-läget direkt men lägger jag i backen igen så går det utan problem. Man får dock släppa handbromsen manuellt, den släpper inte automatiskt som den annars gör.

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]