Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,
Jag har en helt ny (en månad) gammal XC60. Varje gång jag sätter mig i bilen låter det med Siriröst:
- Jag kan inte göra det när jag är offline, men jag kan bla bla bla. Otroligt störande. Vet någon vad det kan bero på?
Detta är min första Volvo, och bilen går fantastiskt, är skön att köra, och supersnygg. Men köpet har varit en ren och skär mardröm. Ingenting har gått rätt. Om nån orkar höra på skiten så säg till :-D
Och appen är verkligen ett skämt. Så otroligt dålig och buggig.
least skrev:Detta låter som något som du ska ta med din ÅF.
Bilen har ju garanti.

Ta upp ditt missnöje med din ÅF, vi har ju absolut ingen möjlighet att hjälpa dig med köpet och dess relaterade problem.
Jag har tagit alla mina besvär med min ÅF naturligtvis, men det dyker upp saker hela tiden känns det som. Problemet med Sirirösten kanske nån annan haft, därför jag ställde frågan. Och i ärlighetens namn orkar jag inte kontakta min ÅF med detta. Det har varit så mycket skit, och jag orkar inte spendera 3 timmar till på verkstaden.
Har du internetanslutning som funkar i bilen?
Kika om du har symbolen för Internetanslutning i Centerdisplayens statusfält. Här kan du se hur symbolen ser ut:
https://www.volvocars.com/se/support/ca ... 5145c6ae90

Om det är problem med internetanslutning säger Volvo man kan prova:

Uppdaterad 2023-02-13
Om bilen tappar sin internetanslutning kan du prova följade.

1) Slå av och på mobildata
Om bilens internetanslutning plötsligt och oförklarligt försvinner kan det hjälpa att slå av och på mobildata.
Gå till inställningar Settings symbol längst ner i centerdisplayen och tryck sedan på Anslutningar.
Slå av och sedan på Bilens SIM-data, Wi-Fi och Bluetooth för att starta om anslutningen.

2) Starta om systemet
Starta om systemet genom att hålla hemknappen intryckt 20 sekunder.

3) Starta om modemet
Starta om bilens modem genom att hålla knappen för max defroster Max defroster symbol intryckt 20 sekunder.

OBS
Det kan ta upp till två minuter för internetanslutningen att återställas efter att modemet har startats om.

Varning
Vid omstart av bilens modem inaktiveras funktionen för automatiskt krocklarm tillfälligt, varför bilen ska vara parkerad under omstart.

Källa:
https://www.volvocars.com/se/support/ca ... 5156fdf479

Övrigt:

I och med du har en Volvo med Google infotainment kan man knappa in uppgifter om sitt Google-konto i bilens inställningar. Även ens Volvo ID skall knappas in på ett ställe i inställningar har jag för mig.
https://www.volvocars.com/se/support/ca ... 5138539d64

Var så länge sen (20 mån) jag gjorde detta i min V90 som har Google infotainment så jag minns inte riktigt allt som man skall knappa in i Inställningarna.
Sen är det en massa du bör tillåta för apparna i bilens inställningar. Gå igenom alla inställningar och kolla i handboken vad de betyder eller återkom här.

Gå igenom inställningarna lugnt och metodiskt.

Internet och röststyrning funkar utmärkt i min V90.

Mer läsning om Röststyrningen i Volvon:
https://www.volvocars.com/se/support/ca ... 5174f5c46f
perhall skrev:Min har hållit på så sen jag fick 2.7.
Men det ska tydligen komma en mjukvara i vår/sommar, 2.8, som löser alla problem.
Ja, nu har jag testat med förslagen ovan, men problemet kvarstår. Hoppas på att nya uppdateringen löser detta och den enormt buggiga appen. Jag skulle testa att sätta på ventilation i helgen för att se om man vågar ha hunden i bilen ett tag även om det skulle vara varmt ute. Jag slog på klimatanläggningen, och gick till bilen en halvtimme senare. Det var stekhett i bilen och appen hade låst sig. Kommer aldrig lämna min hund i bilen, totalt opåligtlig.
PerFeckt skrev:Hej,
Jag har en helt ny (en månad) gammal XC60. Varje gång jag sätter mig i bilen låter det med Siriröst:
- Jag kan inte göra det när jag är offline, men jag kan bla bla bla. Otroligt störande. Vet någon vad det kan bero på?
Detta är min första Volvo, och bilen går fantastiskt, är skön att köra, och supersnygg. Men köpet har varit en ren och skär mardröm. Ingenting har gått rätt. Om nån orkar höra på skiten så säg till :-D
Och appen är verkligen ett skämt. Så otroligt dålig och buggig.
Har samma problem som dig. Google rösten uttalar lite random just dom orden. Vet att jag har haft stabil uppkoppling när hon har börjat prata. Känns som en bugg i mjukvaran.
Google rösten kan även börja prata om någon i bilen pratar riktigt högt och intensivt trots att ingen har sagt "Hey Google "

Volvo v70 reglermotorer flera stycken stannat p&ar[…]

Tack för ditt svar. Menar du att skruva loss […]

OM RYSSEN KOMMER

+20 miljoner svalt ihjäl i Sovjet/Ryssland u[…]

Hejsan! Fick du ordning på detta fel? Har pr[…]