Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Halex
Vi köpte för några månader sedan en beg XC60 T8 R-Design, 2022 (byggd Nov 2021).

Jag känner till hela grejen med komponentbristen och har läst att vid nybeställning har köparen fått avdrag för utebliven Driver Awareness / Blis etc.

Fråga, vi fick ingen info alls från säljaren (Bilia) att Blis saknades i bilen och jag undrar nu om det SKULLE ha varit standard i vår modell (den har även loungepaket) om det inte hade varit komponentbrist?

Bonusfråga är om head-up-display var tillval eller standard i samma T8?

/Alex
av perhall
BLIS var inte standard, min hämtades strax efter och var också förvånad men såg då i orderbekräftelsen att det inte var med. Snopet...

Headup var extra. 9900 har jag för mig
av Halex
Grymt, tack för svar. Det enda jag inte blir helt klar på är om DA/Blis var standard då i början på -21 (och innan) på en T8 Recharge R-design? Dvs om det fanns skäl att anta att den skulle haft det, om inte komponentbristen dykt upp.
Användarvisningsbild
av bem
Zanders skrev: tis 11 apr 2023, 23:48 BLIS fanns inte ens att välja på MY22 för 60-serien. Tror 90 hade kvar BLIS.
Stämmer, Volvo prioriterade 90-serien när det blev datachipbrist. Om så är fallet idag har jag inte en aning om. Min V90 MY22 early blev utrustad med både BLIS och Driver Awareness (CTA mm) av den anledningen.
V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,felco[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]

Ta bort motorn från oket och kolla om dina s[…]