Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej forumet,
Sen ett par dagar får bilen ett meddelande om att parkeringsbromsen lägger av och kräver service. Det gör även så främre parkeringssensorerna dör och det mest irriterande är att farthållaren och pilotassistenten också slutar fungera.

Jag kan starta om bilen och lägga i farthållaren men så fort bilen hamnar ”ur våg” så larmar den om parkeringsbromsen igen. Jag kan alltså köra med både farthållare och pilotassistenten hur länge som helst om lutningen är förhållandevis låg och det inte kommer några spontana gupp.
Jag tycker även bilen drar mer soppa än vanligt och bromsskivorna ser ut att ha nötts ner.

Läste att någon självmant bytt sin ”PBM” men är inte säker på att jag vågar göra det. Fick en fulgaranti från Solid när jag köpte bilen. Tror ni detta går på garantin?
Enligt en av dina andra trådar verkar du inte haft bilen mer än nån vecka och köpt av en handlare. Ta kontakt med bilhandlaren och fråga när dom kan ha löst sina problem med bilen.
fitur skrev: lör 08 apr 2023, 08:15 Jag har haft bilen sen i november. Visst är det inom 6 månader som handlaren har särskilda åtaganden?
Läs på om KKL, konsumentköplagen 👍 Vill de sen använda sig av garanti eller vad som är deras problem
binkie skrev: lör 08 apr 2023, 20:06 Vanligaste med kabelbrott till elmotorerna som sitter ute vid bromsoken bak, speciellt på vänster sida.
Sant, finns väl ett nytt längre kablage nu?
Godmorgon, jag fick en väns granne att köra enkel diagnostik och detta är resultatet. Nån av er som kan tyda vad det innebär och ett verkstadspris mellan tummen och pekfingret?
IMG_1070.jpeg
IMG_1070.jpeg (513.48 KiB) Visad 645 gånger
V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,felco[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]

Ta bort motorn från oket och kolla om dina s[…]