Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wahlin
Hejsan!
Har en Volvo V60 CC 2020.

Är det fler som har problem med gnissel från golvet vid förarposition?
Fotstödet där man kan vila vänster ben (automat), gnisslar väldigt mycket om jag sätter lite tryck där med vänsterfoten. Kanske är "standardfel"?

Mvh
Användarvisningsbild
av js1
Nej, har inget sånt. Tycker min 2020 känns väldigt väl hopskruvad fri från knirr, knarr och gnek från inredningen.
av Robkwi
Hej!

Hade en V60 cc -20 som jag hann med att göra ca 4000 mil med. Inga problem med detta.

Nu har jag en likadan fast årsmodell 2021 som gått knappt 4000 mil också med samma ”fel” som på din. Bad min personliga servicetekniker titta på det innan garantin gick ut.
Han konstaterade att konstruktionen från Volvos sida är så gjord att det inte går att göra något åt detta. Han lät inte så glad i hur det är gjort; allt sitter med plastclips typ och det verkade sitta ihop med golvinredningen sa han. Jag fattade inte riktigt hur han gjort det men han sa att han satte nån tejp i underkant innan han tryckte tillbaka det. Det känns att det rör sig mindre nu men är inte helt bra.

I och med att det inte går att få det helt bra så har jag istället fått ändra min inställning och inte störa mig på det istället ;-)

Hälsningar
Robert
av wahlin
Hejsan!
Tack för svar!

Det var tusan, då kanske det är ett problem man får leva med då helt enkelt :) I övrigt tycker jag liksom js1 att bilen är bra ihopskruvad och gnekar/gnisslar betydligt mindre än min 2016 jag hade innan. Men alltid stör man sig ju på något :)

Mvh
Användarvisningsbild
av wengen
wahlin skrev: mån 13 feb 2023, 19:44 Hejsan!
Har en Volvo V60 CC 2020.

Är det fler som har problem med gnissel från golvet vid förarposition?
Fotstödet där man kan vila vänster ben (automat), gnisslar väldigt mycket om jag sätter lite tryck där med vänsterfoten. Kanske är "standardfel"?

Mvh
jag har precis samma fenomen, håller på att bli tokig, låter som man trampar på en mus hela tiden, ska se när det blir lite varmare om man kan ta bort fotstödet och ta bort musen :-(
V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,felco[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]

Ta bort motorn från oket och kolla om dina s[…]