Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Blastabone
Jag har en XC60 D4 2018. När jag fjärrstartar värmaren så startar den som den ska, men så fort jag startar bilen så stängs värmaren av. Ska den göra det? På min förra V60 från 2014 så fortsatte den gå tiden ut.
av Blastabone
Zanders skrev: fre 07 jan 2022, 11:29 Finns en inställning under klimat "Tillskottsvärmare" som du kan bocka i och ur, i ditt fall låter det som att den är urbockad.

Ja, den är avaktiverad. Men trodde den gällde att värmaren startade av sig själv för att hjälpa få upp värmen i bilen? Vill inte att den ska starta automatiskt om jag bara ska flytta bilen en kort sväng.
Användarvisningsbild
av Ted68
Jag tycket det var bättre förr, då kunde man starta värmaren som man ville när man körde bilen. Även stänga av den efter en stund när man ville under körning. Men idag får man inte bestämma själv hur man vill ha det ;)
Användarvisningsbild
av Zanders
Blastabone skrev:
Zanders skrev: fre 07 jan 2022, 11:29 Finns en inställning under klimat "Tillskottsvärmare" som du kan bocka i och ur, i ditt fall låter det som att den är urbockad.
Ja, den är avaktiverad. Men trodde den gällde att värmaren startade av sig själv för att hjälpa få upp värmen i bilen? Vill inte att den ska starta automatiskt om jag bara ska flytta bilen en kort sväng.
Med den urbockad så tillåter du inte att värmaren är igång så länge bilen är på vilket då tvingar den till att stänga av även fast du startat den manuellt själv med appen.
Senast redigerad av 1 Zanders, redigerad totalt 0 gånger.
av ChristerN
Ted68 skrev: fre 07 jan 2022, 21:40 Jag tycket det var bättre förr, då kunde man starta värmaren som man ville när man körde bilen. Även stänga av den efter en stund när man ville under körning. Men idag får man inte bestämma själv hur man vill ha det ;)
Har för mig att värmaren fortsätter gå tills man kvitterat meddelandet om man har auto i läge av.
Har också för mig att valet att direktstarta finns tillgängligt under körning.
av TommyHje
Vad jag har förstått så är det helt rätt och riktigt att värmaren stängs av när du startar bilen (syns även i displayen att symbolen slocknar).
Hjälp värmen går igång automatiskt när den behövs helt enkelt så inget du ska behöva tänka på.
Tycker själv att det är en ganska vettig lösning att det fungerar så (om jag nu förstått det rätt)

/Tommy
Användarvisningsbild
av Slasse
På min bil och i VOC så verkar jag enbart kunna starta bilen för att värma upp bilen och inte själva värmaren. Var gör man det?
Användarvisningsbild
av bem
Slasse skrev: sön 09 jan 2022, 19:12 På min bil och i VOC så verkar jag enbart kunna starta bilen för att värma upp bilen och inte själva värmaren. Var gör man det?
Om du har senaste appen som heter Volvo Cars så skall du när man använder Klimat/ikonen i appen få fråga om du har tiden 15 min eller kortare inställd:
Starta bilen? Ja (=bilen startas), Nej (=värmaren startas).
Så funkar det i min app till min V90 T6 Recharge 2022.
/Bo
Användarvisningsbild
av Slasse
bem skrev:
Slasse skrev: sön 09 jan 2022, 19:12 På min bil och i VOC så verkar jag enbart kunna starta bilen för att värma upp bilen och inte själva värmaren. Var gör man det?
Om du har senaste appen som heter Volvo Cars så skall du när man använder Klimat/ikonen i appen få fråga om du har tiden 15 min eller kortare inställd:
Starta bilen? Ja (=bilen startas), Nej (=värmaren startas).
Så funkar det i min app till min V90 T6 Recharge 2022.
/Bo
Aha, jättelogiskt men tack för input. :)

För vissa bilar kan man. Det gick för mi[…]

B230F går fett

Nu fick jag inga felkoder men senaste gången[…]

Byta servo XC60

Toppen, tack för svaret! Då kän[…]

Låsproblem passagerardörr

Kabelbrott i framdörr har haft samma problem […]