Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej.
Ska man uppdatera kartorna i navigator står det att man ska använda ett tomt USB-minne. Men kan man ladda in flera olika länders uppdateringar samtidigt och att bilen läser in detta i tur och ordning eller behöver man ta ett och ett? Gäller en v60.
Om du vill ladda flera länder så väljer du tex "Skandinavien " eller "Europa" kartan ladda dom på ett USB minne som är tillräckligt stort ,Europa kräver ett 64 Gb usb , Skandinavien 2Gb
Sätt usb t i bilen och laddningen kommer igång , blir den inte färdig så låt den sitta i så fortsätter laddningen vid nästa körtillfälle
Ja, men ex är ju europa uppdelat på olika regioner, ex Skandinavien. Tänkte om jag ex kan ladda ner både Skandinavien, Tyskland, Frankrike , Italien när jag är hemma och sen ladda över till bilen eller måste jag ladda ner ex Skandinavien för sig, ladda över till bilen, sen Tyskland osv?
III skrev: tis 10 aug 2021, 23:44 Svarar mig själv. Testade och det gick inte. Stod att minnet inte var tomt och skulle tömmas innan nedladdning.
Du har ju som sagt "hittat" svaret. Var sedan beredd på att det kan ta mycket lång tid för bilen att suga i sig informationen från USB-minnet. Jag laddade ned Tyskland samt Frankrike innan semestern. Jag trodde det var något fel då den aldrig blev klar. Tror det var Tyskland jag började med.Men till slut gick det. Samma med Frankrike, men då visste jag ju att det skulle ta tid.
I mitt fall okunskap. Men nu har jag lärt mig hur det fungerar. Tar evigheter att ladda in i bilen. Nästa gång så blir det hela Europa på en gång eller bara Skandinavien och uppdaterar om jag ska ut i Europa. Men ladda hela Europa måste ta en hel dag eller två och om den bara laddas när bilen körs eller har tändningen på så kommer det ta väldigt lång tid. Som jag förstod det funkar inte navigatorn när man laddar in hela Europa. Men det gör ju inget till vardags.
Ytterligare en fundering. När det stod i displayen att kartorna hade uppdateringar tryckte jag från början att uppdatera via bilens modem. Men det tog ju evigheter förstod jag. Skulle tömma surfen också. Därför valde jag att uppdatera kartorna med USB-minne. Nu är det gjort men likväl står det installerar mjukvara. Jag hittar heller inget sätt att avbryta uppdateringar. Enl instruktionsbok ska det gå men uppenbarligen inte på kartuppdateringar. min undran är om det finns något sätt som jag inte hittat eller är det bara att låta telefonen istället agera modem för att inte tömma surfen och låta det ta som tid eller borde jag åka till Volvo för att få hjälp avbryta installation av de redan via USB-minnet installerade kartorna? Eller annan bra idé för att bli kvitt texten installerar mjukvara. För med bilens modem eller telefonen måste det ju ta åtskilliga timmar.

Membranet i oljefilterhuset är väl r&aum[…]

12.000mil så är den knappt inkörd.[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Förresten, om någon mer är intress[…]

Byta servo XC60

Två kontaktstycken, lossa tryckledningen, by[…]