Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Står i tankarna att byta diffuser och slutrören till dom dubbla rektangulära slutrören.
Är det några som gjort det här inne och hur gick ni tillväga? Kapa ni av dom två rören efter sista ljuddämparen och monterade på dom två rören som är typ tilltryckta i änden. Eller ni kapa bara av dom kromade slutrören och lät det vara så?
Gjorde ungefär det sistnämnda, kapade och plattade till de (sprejade lite med svart lack) så det ser ut som på R-design modellerna och monterade sedan slutrören. Det var inte alls lätt, svårt att platta till de runda avgasrören.
Inte riktigt 100-nöjd men det får duga.
Gjorde allt det där för att slippa betala 3-4 tusen för nytt avgassystem (bara sista delen).
Jag gissar att din bil är också momentum.
(PS. Hör av dig om du letar efter slutrören (i silver)).
avgas.jpg
avgas.jpg (614.01 KiB) Visad 3511 gånger
Bosse78 skrev: tor 25 jun 2020, 19:39 Du har inte funderat på att bara lacka den svarta delen? Personligen tycker jag lackad momentum är snyggast.
sant, jag föredrar hellre lackad momentum-spoiler och bevarar den runda-hela avgassystemet. Det blir unikare och liknar inte en inscription eller momentum ände.
Spid3r skrev: tor 25 jun 2020, 01:08 Gjorde ungefär det sistnämnda, kapade och plattade till de (sprejade lite med svart lack) så det ser ut som på R-design modellerna och monterade sedan slutrören. Det var inte alls lätt, svårt att platta till de runda avgasrören.
Inte riktigt 100-nöjd men det får duga.
Gjorde allt det där för att slippa betala 3-4 tusen för nytt avgassystem (bara sista delen).
Jag gissar att din bil är också momentum.
(PS. Hör av dig om du letar efter slutrören (i silver)).
avgas.jpg
Hur lång från kröken kapade du? Eller kapade du direkt efter kromet? :)
1-2cm av den sista tjockare biten kan man behålla, sen poligrip och värmepistol för att platta till avgasröret så uppnådde jag som ovan!
Bilagor
IMG_1565.jpeg
IMG_1565.jpeg (1.17 MiB) Visad 1893 gånger
UnleashFusion skrev: tor 25 jun 2020, 20:28 sant, jag föredrar hellre lackad momentum-spoiler och bevarar den runda-hela avgassystemet. Det blir unikare och liknar inte en inscription eller momentum ände.
Det är något jag har velat få gjort på min V60 ett bra tag. Diffusern man får med R-Design är tilltalande men de rektangulära utblåsen anser jag borde ha begränsats till Inscription och funnits som tillval till Momentum. Det känns helt enkelt sportigare och lite mer speciellt med två runda slutrör, inte minst idag.

Volvo v70 reglermotorer flera stycken stannat p&ar[…]

Tack för ditt svar. Menar du att skruva loss […]

OM RYSSEN KOMMER

+20 miljoner svalt ihjäl i Sovjet/Ryssland u[…]

Hejsan! Fick du ordning på detta fel? Har pr[…]