Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Geoham
Hej!

Jag ska beställa en xc60 inscription och undrar över ljuspaketet. Det enda jag bryr mig om är att bilen ska ha automatisk avbländning när jag kör med helljus, så jag själv slipper hålla med att stänga av och sätta på. Det står att bilen som standard har med ljus med aut. Avbl. Men vad är då valet dynamisk led? Ingår helljusassisten som standard eller måste jag bocka i ljuspaketet med dynamisk led?
Användarvisningsbild
av Wibe
Så som jag förstår det så har den i grundutförande auto avbländande helljus. Dynamiska led har jag på min V60 och det är helt enkelt att ljusbilden förändras och delar av lyktorna stängs av och tänds upp beroende på mötande trafik. Du tappar alltså inte alltid hela helljuset men den stänger av delar av ljuset för att inte blända mötande trafik. Jag upplever det mkt bra och hade det på tidigare V90 också. Skulle inte välja bort det men om du bara vill ha auto av och på så behöver du inte ljuspaketet

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Geoham
Wibe skrev: tor 18 jun 2020, 00:45 Så som jag förstår det så har den i grundutförande auto avbländande helljus. Dynamiska led har jag på min V60 och det är helt enkelt att ljusbilden förändras och delar av lyktorna stängs av och tänds upp beroende på mötande trafik. Du tappar alltså inte alltid hela helljuset men den stänger av delar av ljuset för att inte blända mötande trafik. Jag upplever det mkt bra och hade det på tidigare V90 också. Skulle inte välja bort det men om du bara vill ha auto av och på så behöver du inte ljuspaketet

Då är jag med. Jo det är klart trevligt att ha, försöker bara inte dra upp månadskostnaden mer än vad jag redan gjort. För att göra detta har jag valt bort akustikrutor och ljuspaketet. Man vill ju inte heller vara dumsnål och ångra sig sen. Det är dock en tjänstebil som lämnas tillbaka efter 2år.
Användarvisningsbild
av Wibe
Ja ser du inget behov av det samt hyfsat kort tid att ha bilen så kan du säkert hoppa det samt att auto räcker gott och väl

Ford hobby husbil chassinummer

Oftast ramben, kolla i hjulhus alternativt i h&oum[…]

Bygga vevhusventilation?

Är packningen till locket gammal och har b&ou[…]

Halvljuset (alltså inte auto-läget)[…]

Instrument slocknar

Löda om instrumentet hos Obd Tuning, tex.