Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo1819
När det regnar så funkar vindrutetorkaren på bilen där framme bra när den går upp hela vägen men sen när den ska ner fastnar den i slutet så torkarna fortfarande syns genom vindrutan , efter någon minut så åker den ner helt igen. Ibland åker den ner helt men ibland fastnar den påväg ner. Någon som upplevt samma? XC60 2019
Senast redigerad av 1 Volvo1819, redigerad totalt 0 gånger.
av OlofTV
Inte just det felet, men mina kör lite random när de känner för det. Händer dock inte ofta.
I somras larmade bilen för åtgärd, men verkstaden kunde inte hitta något och ”släckte” felet.

Sedan dess har det bara hänt en gång.
MY-18

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Lockis
Volvo1819 skrev: sön 11 nov 2018, 16:30 När det regnar så funkar vindrutetorkaren på bilen där framme bra när den går upp hela vägen men sen när den ska ner fastnar den i slutet så torkarna fortfarande syns genom vindrutan , efter någon minut så åker den ner helt igen. Ibland åker den ner helt men ibland fastnar den påväg ner. Någon som upplevt samma? XC60 2019
Exakt vart stannar dem? Pratar vi ca 5 cm eller mitt i rutan?
av Truckdoktor
Vissa torkare har ett så kallad viloläge lite längre upp, när det är på och åker ner utanför synfältet, när det är av. Inte att bilen inte fattar detta?

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

av fragge
Har inte det felet men tycker väl att regnsensorn är lite opålitlig. Har inte reagerat på det på mina tidigare bilar. Den väntar ibland för länge med att torka och ibland går den igång på full fart trots att det bara duggregnar.
av Frazze1
Jag upplever precis samma sak - har aldrig upplevt att rutan hinner bli störande blöt på nån annan bil med automatiken på och känslighet/frekvens på max.
Fick också meddelandet i somras att torkarna krävde service, men det försvann.
Användarvisningsbild
av hållundan
Just regnsensorkänsligheten är riktigt skum. Emellanåt sveper den som FAN trots att känsligheten är lågt satt och det knappt duggar. När det regnar mycket, måste man ibland "väcka" den genom att vrida upp och ner känsligheten.

Likaså upplever jag att den bara ibland kör ett svep vid uppstart då man har "spara inställning (regnsensor aktiverad)". Väldigt intermittent.

Till TS, så finns det ju ett läge som är typ 5cm från "över huven" som den stannar/vänder vid då den är i bruk, men om den inte använts på ett tag, glider den ju ner "under huven" och ur synfältet.

Edit: Förtydligande (över/under/bruk, eller nåt. :)
Senast redigerad av 1 hållundan, redigerad totalt 0 gånger.
av Volvo1819
Lockis skrev: sön 11 nov 2018, 20:02
Volvo1819 skrev: sön 11 nov 2018, 16:30 När det regnar så funkar vindrutetorkaren på bilen där framme bra när den går upp hela vägen men sen när den ska ner fastnar den i slutet så torkarna fortfarande syns genom vindrutan , efter någon minut så åker den ner helt igen. Ibland åker den ner helt men ibland fastnar den påväg ner. Någon som upplevt samma? XC60 2019
Exakt vart stannar dem? Pratar vi ca 5 cm eller mitt i rutan?
Yes cirka 5-10 cm högre upp
av Volvo1819
Truckdoktor skrev: sön 11 nov 2018, 20:08 Vissa torkare har ett så kallad viloläge lite längre upp, när det är på och åker ner utanför synfältet, när det är av. Inte att bilen inte fattar detta?

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Har aldrig hört talas om något viloläge. Vad är det?
av Volvo1819
hållundan skrev: mån 12 nov 2018, 14:45 Just regnsensorkänsligheten är riktigt skum. Emellanåt sveper den som FAN trots att känsligheten är lågt satt och det knappt duggar. När det regnar mycket, måste man ibland "väcka" den genom att vrida upp och ner känsligheten.

Likaså upplever jag att den bara ibland kör ett svep vid uppstart då man har "spara inställning (regnsensor aktiverad)". Väldigt intermittent.

Till TS, så finns det ju ett läge som är typ 5cm från "under huven" som den stannar vid under bruk, men om den inte använts på ett tag, glider den ju ner "under huven" och ur synfältet.
Intressant. Har en Mercedes E klass också men den har inte samma som Volvon att torkarna stannar lite högre upp vid bruk. Något som bara Volvo har?

OK, jag hittade ett schema jag kunde ladda ner och[…]

Tvättat! Dock är den nog smutsig vid hem[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" […]

Har ett problem med min fjärrlåsning me[…]