Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stamp3
Idag har jag och frugan äntligen plockat ut vår nya v60 efter många veckors väntan :)
Helnöjd förutom ett litet problem. Voc går inte att ansluta.. Tog kontakt med säljaren och fick en tid redan någon timme senare där de uppdaterade mjukvaran. Enligt supporten så kunde bilen låsa sig om den stått för länge och verkstaden måste då ”låsa” upp den igen.
Men samma problem uppstår fortfarande. Vi kommer inte förbi steg 3/5 då det står att vi inte har någon internetanslutning. Har bockat ur rutan för anslutning via bilmodemet som det står. Men får det inte att fungera.
Tydligen har Volvo problem med molnet justidag, men vill ändå kolla om någon stött på samma problem?
Har ni hittat någon möjlig lösning i så fall?
Ytterligare en fundering är om bilen ska vara ansluten till min mobils nät eller ska den stå helt utan någon anslutning alls? Provat allt med inget fungerar oavsett.

Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av fjohan82
Grattis till bilen!
Jag fick hjälp av min säljare att få igång VOC. Han ville vara säker på att det lirade innan jag lämnade hallen.
Åkte ni iväg från ÅF innan säljaren hade hjälpt er att få igång denna tjänst...?
av Stamp3
Ja tyvärr har Volvo problem med sitt”moln”. Får ha lite tålamod fram till helgen, har det inte löst sig får det bli ett besök till på måndag.
Senast redigerad av 3 Stamp3, redigerad totalt 0 gång.
av ansjo
Samma här, säljaren har alltid sett till att allt är ok vid övertagandet, bråttom iväg låter i mina öron som en kass säljare.
av Lockis
Just idag har dem problem och det är med största sannolikhet därför du har problem. Avvakta tills imorgon och prova igen :-)
av Lockis
Jao verkar ha gått ner igen. Verkligen premium känsla när man betalar dyrt för en tjänst också kan dem inte ens meddela om driftstörningar.

Jag hade ca 60 PSI = 4100 hPa på lågtr[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Innerskärmarna lär sitta med 4-5 plastmu[…]

Ett avgasprov hade varit bra för att se hur m[…]

Beställt en XC60 i Juni med uppskattad levera[…]