Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
Hej alla! Funderar på en V60. Det finns ju bara två olika motoralternativ på bensinsidan just nu och jag undrar om någon har mer info om nom man kommer släppa T3 T4 till V60? Samt i så fall när?

Det har ju också snackats om micro-hybrider också? Vad innebär dessa?
av Kermit75
En kollega hade fått ok av en säljare att lägga en order på en V60 T4 för någon vecka sedan, han menade att det inte var någon längre leveranstid på nya kärran. Annars har man läst början på 2019.
av stevvee
volvobrasse skrev:Ok! Men vad är leveranstiden nu?
Beror på vad du beställer. Finns flera trådar där du kan kika in vad folk säger om lev-tid.

Micro-hybrider kan nog dröja till 2020 om jag får chansa. Det för att inte ens T6 hybrid släppts ännu till V60 och den skulle släppts i augusti.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av valln
Vad innebär egentligen micro-hybrid /mild-hybrid, den kommer inte att gå att ladda från eluttaget?
Är det bara energin från bromsen som återvinns eller kan det vara någon annat system också??
av stevvee
valln skrev:Vad innebär egentligen micro-hybrid /mild-hybrid, den kommer inte att gå att ladda från eluttaget?
Är det bara energin från bromsen som återvinns eller kan det vara någon annat system också??

Ja en hybrid som kanske ger 1 mil el och laddas utav bilen själv.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Lockis
volvobrasse skrev: sön 28 okt 2018, 11:06 Ok! Men vad är leveranstiden nu?
Beror på vad för motor och utrustning du väljer. Min D4 Momentum Pro har 6 veckors lev tid. En T8 kan du räkna med att den inte levereras innan feb/mars om den beställs idag. Förmodligen ännu längre tid.
Bästa är att prata med en ÅF då dem har preliminära lev tider ifrån Volvo men med det sagt så är det just preliminära tider så vill det sig illa kan det ta väldigt lång tid. Just nu är det längre lev tid på hybrid modellerna pga batteri brist.
Användarvisningsbild
av Dazed79
Kermit75 skrev: sön 28 okt 2018, 11:03 En kollega hade fått ok av en säljare att lägga en order på en V60 T4 för någon vecka sedan, han menade att det inte var någon längre leveranstid på nya kärran. Annars har man läst början på 2019.
Känner du till baspriset på T4?

Själva frågeställningen var ju fle[…]

Har haft vibrationer från bakvagnen ett tag […]

Den stora annons-tråden

Dyrt med bromsar, 175 000:- och det är halva […]

Behöver jag byta belägg och skivor?

Håller med, det räcker att typ ko[…]