Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

fragge skrev: lör 23 nov 2019, 13:01 Jag har inte detta problem på min bil, jag öppnar bakdörrarna mycket sällan på min så det stämmer i så fall med det Volvo säger.
Varför tycker du att det stämmer? Därför att du har rent och inte öppnar bakdörrar? Är det verkligen bevis? Varför märker man inte samma fenomen i andra Volvo- och icke Volvo modeller? Det som Volvo skriver tyder på att XC60 är så fantastiskt täta och „bra” bilar att de suger smuts...LOL. Synd bara att andra Volvo modeller inte är så „bra”...Min V90CC är tyvärr inte så bra då den suger inte smutsen. Det känns att Volvo betraktar sina kunder som idioter
Freddy100 skrev:Varför tycker du att det stämmer? Därför att du har rent och inte öppnar bakdörrar? Är det verkligen bevis?
Jag säger inte att det är bevis men det stämmer överens med Volvos historia att dammet kommer in i samband med att man öppnar bakdörren. Min bil kanske är annorlunda men jag har inte grus inne i bilen, kanske p.g.a. att jag sällan öppnar bakdörrarna.
Jag gjorde rent bilen invändigt idag efter sex veckor och 170 mil Och fortfarande så blir det absolut inget damm eller smuts innanför bakdörrarna.
Jag var inne hos min volvoverkstad idag för just detta problemet. Dammet är inget jag är besvärad av då det går snabbt att suga bort, Sten och sand innanför dörrarna däremot gör mig skogstokig.
Som sagt är åtgärden avslutad från Volvos sida, men det går att få skydden monterade ändå, för ca en dryg fyrahundring. Uselt från Volvos sida, det känns inte som de bryr sig om sina kunder som förr...
ansjo skrev:...... Uselt från Volvos sida, det känns inte som de bryr sig om sina kunder som förr...
Där har du nog tyvärr helt rätt. Snart, eller strax, så är dom lika usla som VW. Skulle aldrig köpa/leasa en vag-produkt. Får väl bli en KIA nästa gång. Då vet man att det inte är en premium bil...men sju års garanti... :sick:
Fick de nya listerna monterade för två veckor sedan och är riktigt nöjd. Det är rent på såväl dörrsida som golv och har då hunnit köra ca 80 mil på mestadels blöta och smutsiga vägar.
Jag har kört med skydden i hjulhusen sen i somras, och kan konstatera att det kommer in lika mycket finkornig sand i groparna vid baksätet som innan skydden monterades. Du skriver att du fick de nya listerna monterade för två veckor sedan. Har det kommit ny gummilister?
Nej bara plastlister i hjulhuset som monterades. Kanske en modifierad list? Ska se om det finns något artnr på arbetsordern.
Fick igår installerat på min XC60 T8 hos Volvo (Bilia) extra inre stänkskydd på bakhjulen som täcker och skyddar bakdörrarna. Märkte genast skillnad. Bakdörrarnas nedre innerkant hålla nu rena! Kanske dessa nya extra plastlister hjälper mot dammet. Dessa extra lister finns nu hos Volvo.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 18

Hastighetsspärren har inget med hastighetsm&[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar