Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av betterlead
Tjalle skrev:Detta blir min första Volvo bil närmare bestämt en T8. Har alltid kört BMW men måste säga att jag blev mycket imponerad av Volvon efter att jag hade provat och jämfört med nya x3. Beställde den 15 dec med ett brutto på 692600 kr och blev lovad leverans runt halvårsskiftet 2019. Nu kom levbeskedet att den skulle komma slutet maj. När jag jämförde den nya prislistan för 2019 års modell så hamnade min beställda bil på 671600 kr. Jag vet inte vilka förändringar som är gjorda på 2019 förutom 390/400 hk jfr med den beställda 407 hk. Skall bli intressant med vad för pris jag kommer att få betala.
Jag går också från BMW till Volvo efter att ha jämfört X3 med XC60 ett par vändor. Volvon kändes onekligen som en mycket modernare bil. Jag har visserligen kört Volvo förr, men när jag gick över till BMW trodde jag att jag aldrig skulle köra något annat än Bimmer. Nu blir det så i alla fall. Det jag möjligen kommer att sakna, är bakhjulsdriften hos BMW, som är excellent. (Jag går från 3-serie, inte X3.) En ren FWD hade jag inte fixat - bra när jag lärde känna T8:an och att det blev en liten, liten kompromiss med lite bakhjulsknuff på den.

Jag beställde den 14 december och för ett par dagar sedan kom äntligen en preliminär leveransvecka - V22.
av LixVin
Beställde min T5Awd My 19 20180309.
Den 27/3 fick jag ordernummer samt prel leveransdatum v22-23 och sista ändringsdag på order 20180410. Idag ser jag att sista ändringsdag är idag 20180329 och leveransdatum i vecka 21 :)

Känns gott då jag ej tänkt att ändra något eller kan det vara någor man glömt?
Specen ser ut som följer:
xc60 T5 AWD R-design
Vit solid med nubuck
Teknikpaket
Klimat med Voc
Halvaut dragkrok
Harman Kardon
Panorama
tank 71L
Intellisafe Blis
speglar aut avbländande
elstol på förarplats
21" Alu R-des
Tonade Rutor
Svarta Backspelskåpor
Stänkskydd fram
Stötfångarskydd

Skinn Vs Nubuck??
av titanum
LixVin, jag skulle plussa på växlingspaddlarna. Skinn vs Nubuck är en smaksak, jag ville haft sportstolarna med Nappaskinnet men det gick inte att kombinera. Tar du Nubuck så får du i alla fall delvis nappa.
av fragge
Nubuck är skönt att sitta på men åldras nog inte lika bra som skinn. Vissa av demobilarna med Nubuck har börjat se lite skamfilade ut.
av LixVin
titanum skrev:LixVin, jag skulle plussa på växlingspaddlarna. Skinn vs Nubuck är en smaksak, jag ville haft sportstolarna med Nappaskinnet men det gick inte att kombinera. Tar du Nubuck så får du i alla fall delvis nappa.
Inte haft en tanke på paddlarna. kostnad på 1900kr innan ev rabatt. Tror Ni dessa kommer till användning eller rent av en smaksak?

När det gäller nubuck så har jag fått till mig att den klädda instrumentpanelen ej ser riktigt likadan ut om jag väljer skinnet? Bla sömmarna även i den som skiljer?
Användarvisningsbild
av MisterMister
LixVin skrev:Inte haft en tanke på paddlarna. kostnad på 1900kr innan ev rabatt. Tror Ni dessa kommer till användning eller rent av en smaksak?
En gång tror jag att man använder dem, sedan upptäcker man hur löjligt det är att växla manuellt med en automat! På T8 kan man väl iofs inte växla manuellt med spaken, så då fyller de ju ändå en funktion. Demobilen jag testade innan jag beställde hade paddlar och jag irriterade mig på att jag fastnade med fingrarna i dem varje gång jag skulle parkera. Kan ju dock bero på att jag har defekta fingrar eller nåt :P

Idag slog min status om från "orderlagd" till "byggd"! Tyvärr behöver den 5-6 veckor på sig att ta sig de 5 milen till mig enligt de leveransbesked jag fått från ÅF, riktigt segt :cry:
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag valde till paddlar på min V90 T5 av den anledningen att jag egentligen föredrar manuell före automat, men som boende i Stockholm så är det hål i huvudet att ratta manuell i en daily driver.
Och 1900kr i förhållande till totalkostnaden är ju en piss i havet ärligt talat. Jag hade tidigare bara använt paddlar på en-två bilar och ser det definitivt som en "kul" grej som jag hade klarat mig utan - men såhär 2v in i V90-ägandet så använder jag det nästan varje gång jag kör. Inte hela tiden utan för att "justera" lite när det behövs.

Dessa 1900 spänn går helt på nöjeskontot för bilen helt enkelt och är garanterat en smaksak. Jag gillar att de finns där, de är tjusiga och ger min R-design en illusion av ett ännu sportigare leverne. :lol:
av KenZoo
T5
Momentum advance edition
standard fälg
Klimatpaket VOC
Solid svart
Park assist pilot
halvläder ( synd att de inte går att få i lite sportigare utföranden)
Sportratt, (varför kan jag ej lägga till paddlar? )
Smartphone integration
Barnsäkerhetslås

421.000:- standard pris,
Med 13% Volvo rabatt ca 366.000:-

Jag har inte beställt, men så ser det ut när jag bygger om & om :) , frågan är om jag råkar trycka beställ snart :)

Någon som vet exakt vad Malusen hamnar på en sån kärra?
Användarvisningsbild
av fjohan82
KenZoo skrev:T5
Momentum advance edition
standard fälg
Klimatpaket VOC
Solid svart
Park assist pilot
halvläder ( synd att de inte går att få i lite sportigare utföranden)
Sportratt, (varför kan jag ej lägga till paddlar? )
Smartphone integration
Barnsäkerhetslås

421.000:- standard pris,
Med 13% Volvo rabatt ca 366.000:-

Jag har inte beställt, men så ser det ut när jag bygger om & om :) , frågan är om jag råkar trycka beställ snart :)

Någon som vet exakt vad Malusen hamnar på en sån kärra?
Glöm inte den större tanken för 900:-!
Screenshot_20180331-140014.jpg
Screenshot_20180331-140014.jpg (75.75 KiB) Visad 660 gånger
av Robertson
Jag funderar på att beställa en XC60 D5 AWD Inscription. Känns som att många köper Bensin/hybrid, är det någon större nackdel med Diesel nuförtiden? Kommande miljöregler? Viktigt för mig att är man kan åka "långt" på en tank.
  • 1
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 234

Om det var min bil hade jag bytt batteri. Det bruk[…]

@Micce1980, stämmer väl troligtvis. Vi &[…]

Hård Bromspedal

Hej allesammans, Jag har ett skumt problem med min[…]

Hubbes2010, härlig och tacksam färg at[…]