Moderator: Moderatorer
TTure skrev: ↑lör 27 mar 2021, 20:55 @johbj, jag hade precis samma problem som dig att det fungerade ca 10 min efter att jag kört. Sedan var det stendött innan nästa resa. Hade in bilen för låsbyte och bad dem även kolla på detta. Man hittade inga felkoder och allt var uppdaterat. Provade på verkstaden när bilen stått 30 min och det fung naturligtvis inte. Startade då bilen och körde några meter för att visa att det hoppat igång igen. Fick då ett NYTT felmeddelande i VOC som sa att VOC varit AVAKTIVERA OCH MÅSTE KÖRAS I ÖVER MINST 30KM/TIM. Efter att gjort detta på hemvägen har allt fung som det ska i över en vecka nu!!!Tack för info! Ska kolla upp detta!
Så be din PT eller om ev VOC kundtjänst avaktivera/aktivera om de inte redan provat detta.
Ingen av dem har nämt detta tidigare när jag ringt dem vid ett flertal tillfällen utan har endast fått beskedet att man jobbar på en lösning.
Lycka till!
johbj skrev: ↑mån 29 mar 2021, 15:29 Provat nu att avaktivera/aktivera VOC via supporten men tyvärr hjälpte det inte mig.Kan du programmera in starttid värmare i bilen?
Så nu har jag bokat tid på verkstad för nu börjar jag ruttna ordentligt på detta![]()
valln skrev: ↑mån 29 mar 2021, 19:35Det går att programmera i bilen, inga problem.johbj skrev: ↑mån 29 mar 2021, 15:29 Provat nu att avaktivera/aktivera VOC via supporten men tyvärr hjälpte det inte mig.Kan du programmera in starttid värmare i bilen?
Så nu har jag bokat tid på verkstad för nu börjar jag ruttna ordentligt på detta![]()
Om ja på frågan har du problem med app eller mobil.
Om det inte går att programmera i bilen är det fel på bilens system.
Så fick jag förklarat av kundmottagare.
Membranet i oljefilterhuset är väl r&aum[…]
12.000mil så är den knappt inkörd.[…]